• Jozza

Gravidsymtom borta vecka 7

Jag är gravid i vecka 7. Har i ca 1,5 veckas tid haft ont i magen till och från. Väldigt svullen över magen och öm i bröstvårtorna.
    Igår kände jag mig nästan febrig. Men tänkte att jag skulle avvakta tills idag.
    När jag vaknade imorse hade jag inte ont i magen längre. Brösten känns knappt ömma längre. Ingen feber. Är detta normalt eller kan det vara så att jag håller på att få missfall?

Jag har inte blött något än men går bara och väntar...
    Tråkigt att behöva känna såhär. Kan inte glädjas mår bara dåligt.

Ringde till kvinnohälsan idag men hon sa bara att jag skulle avvakta och jag fick inte komma in på något vul.

Är det någon som det har gått bra för och har känt som mig?
    Har ju en son sen tidigare men då upplevde jag aldrig det här.

Vore tacksam för snabba svar!

• Svar på tråden Gravidsymtom borta vecka 7
  • Helena Gordon

Det låter inte konstigt alls. Jag var jätte dålig första veckorna med min tre nu, sedan försvann alla graviditets tecken. Efter vecka 14-15 ca kom de tillbaka. Med min första kände jag mig inte spec bravid alls förrän efter 4:e mån ca. Lycka till!

• Gestilja

Tror det är ganska vanligt att under en viss tid så försvinner graviditetessymtomen. Försök att inte oroa dig för mycket för det mår du inte bra av.
    Jag kände inget heller under vissa tidiga veckor med nån av mina 3 graviditeter.

• Helena Gordon

Skriver som en kratta - hoppas du förstår vad det egentligen ska stå

• Jozza

Tack snälla ni för era lugnande svar.
    Ska försköka att inte oroa mig. Kan ju knappt tänka på annat som det är nu. Går ju ut över övrig familj.
    Jag håller tummarna för att ni har rätt. Inget man kan påverka själv ändå.

• Truls06

Precis så känns det för mig också. Inte alls som mina andra graviditeter där jag legat ooch spytt vid det här laget och på sin höjd kan jag känna lite illamående nu och inte mer.
    Jag tror inte jag kommer bli lugn förrän jag får göra ett UL.

• Jozza

Truls06: Konstigt att det kan kännas så olika. Jag försöker att inte oroa mig lika mycket. Mår bara sämre av det. Men som du säger, slappna av helt kan man nog inte för ens man ser lilla hjärtat slå på UL. När är BF för dig?

• Truls06

Jozzan, BF för mig är 8 april. Jag har tid hos min BM där jag får göra UL den 25 augusti. Så just nu längtar jag exrtemt till UL, för då har man i vilket fall chans att bli lugn för stunden.

När är BF för dig?

• Jozza

Truls06: Jag har BF 6 april. Dock har jag fått tid för UL den 14 sept så det är ett tag kvar :( För dig är det inte så lång tid kvar. Hur mår du nu?
    Jag mår bra.. Känner av trötthet, annars inget.

• Maax

Har mått jätteilla, förra veckan låga jag hemma och åt bda Primperan och Lergigan utan att det hjälpte. From i lördags är illamåendet borta, nu är jag orolig att nått har hänt. Är i v10 och var på ul förra veckan och så hjärtat slå. Hoppas att det fortfarande gör det! Har haft flera mf tidigare.
    Nån som varit med om att illamåendet slutat så tvärt, där ändå allt varit bra??

• Truls06

Maax- Jag har också mått skit alla mina graviditeter men har tyvärr (eller vad man nu säger) aldrig varit med om att illamåendet släpper utan snarare tvärt om, illamåendet har fortsatt trots att det har konstaterat att fostret redan dött..
    Lycka till!

Svar på tråden Gravidsymtom borta vecka 7