• Bedelia

Hur ska man kunna hålla LCHF/GI om man reser och är ute på vägar?

Ska åka iväg på en längre tur genom landet snart och har som ny LCHF-are upptäckt att man ju inte längre lika enkelt kan stanna till och köpa sig lite mat på vägen - Mc Donalds ja där har vi brödet, sallad på någon mack innefattar oftast 90% pasta och någon grönsak, osv...

Vi kommer ej ha tid att förebereda någon matsäck innan vi åker, åker direkt efter jobbet, och kommer köra i många, många timmar så mat kommer vi vilja ha förr eller senare.

Så vad som LCHF-are/GI-are kan man äta längs vägarna, när det som erbjuds är sedvanliga mackar och McDonalds och Max?

Vad äter ni ute/på vägarna eller på resor?

• Svar på tråden Hur ska man kunna hålla LCHF/GI om man reser och är ute på vägar?
  • stjierna

Max har ju faktiskt en GI-burgare (utan bröd) som man kan äta, och typ ha sallad till, men det kansek blir lite tråkigt i längden ;)

• Miha

Man får göra det bästa av situationen. Vägkrogar brukar inte vara så mycket dyrare och där finns mycket för det mesta att välja på och personalen brukar vara hjälpsam att ta fram något som inte finns på menyn. På Max tex kan jag ta texmex salladen men skippar nachochipsen så har man ett nästintill ok lchfmål för att vara på restaurang.

• Bedelia

Har Max kvar sin salladsinvirade hamburgare? Hade för mig att det numera bara har en med GI-bröd...

Tyvärr finns inte så många krogar just på denna sträcka och dessutom åker vi eftermiddag, sen kväll vilket gör att de enda som tyvärr är öppna är snabbmatställena och mackarna.

Tack för tipsen dock, tar gärna emot fler!

• Tant Elin
    Bedelia skrev 2009-08-12 12:58:11 följande:
    Har Max kvar sin salladsinvirade hamburgare? Hade för mig att det numera bara har en med GI-bröd...Tyvärr finns inte så många krogar just på denna sträcka och dessutom åker vi eftermiddag, sen kväll vilket gör att de enda som tyvärr är öppna är snabbmatställena och mackarna.Tack för tipsen dock, tar gärna emot fler!
    japp, den finns kvar, low carb tror jag den heter, kanongod
Svar på tråden Hur ska man kunna hålla LCHF/GI om man reser och är ute på vägar?