• SpecialK

Hårtoning när gravid?

Som sagt, har en heeeemsk utväxt efter jag färgade håret svart strax innan jag blev gravid, sedan har jag varit för rädd att våga färga det, undrar om någon vet om toning går bra när man är gravid? Om det är något speciellt märke som anses bättre än något annat osv?

• Svar på tråden Hårtoning när gravid?
  • helahelena

nej, det kan väl knappast spela roll??? tänker du att färgen ska komma ut i blodomloppet genom hårbotten typ? min frisör säger att det absolut inte är nån fara, håret är ju "dött" liksom. slingade mej igår, är i v37

• NåFränt

Vad jag vet så är det inte farligt. Varför det ibland rekommenderas att låta bli är för att det ibland för vissa kan bli ett dåligt resultat då man är gravid.

• SpecialK

Nä, jag tänkte mest på inandning av farliga kemikalier osv. men som sagt, har ingen koll.. låter som att det inte är så farligt då..

• prinsesstårtan

anledningen till att man ibland hör att man inte skall färga håret är för att man pga ökad blodmängd är varmare än normalt och att det finns en liten risk att färgen inte reagerar på rätt sätt och att det kan uppstå en liten missfärgning av håret.

Enligt min frisör har hon däremot aldrig varit med om det eller hört någon annan som drabbats..

• SpecialK
    prinsesstårtan skrev 2009-08-12 12:14:15 följande:
    anledningen till att man ibland hör att man inte skall färga håret är för att man pga ökad blodmängd är varmare än normalt och att det finns en liten risk att färgen inte reagerar på rätt sätt och att det kan uppstå en liten missfärgning av håret.Enligt min frisör har hon däremot aldrig varit med om det eller hört någon annan som drabbats..
    Ok, men snart är det höst, så då kan man ju dra en mössa över om det skulle bli helknas
  • petraflingan

Har för mig att jag läst någonstanns att man inte ska använde henna färger om man är gravid.

• prinsesstårtan
    SpecialK skrev 2009-08-12 12:17:38 följande:
    Ok, men snart är det höst, så då kan man ju dra en mössa över om det skulle bli helknas
    absolut :)
  • jenni84

som frisör kan jag tala om att det är ingen fara att slinga ,tona eller färga under graviditeter så länge som du mår bra psykiskt,känner dig glad och lycklig mm....däremot,skulle du vara deprimerad,ledsen ha en svår graviditet så rekomenderar vi att ej behandla håret då "känlorna går ut genom hårbotten (svårt att förklara)...men ej färga under deppressioner mm.
    annars är det inte skadligt varken för barn eller mamma.

ingenting kan hålla ett gräl vid liv så mycket som två par som inte vet vad de grälar om( O.A Battista)
Svar på tråden Hårtoning när gravid?