• 4familjen

Fått papper om ersättning nu vid ärr, överklaga?

Har idag fått papper på att min sons ärr klassas som framträdande, och hans ersättning blir 6900kr (enligt tabell)

Jag är lite osäker och tycker att ärret är värt mer, och funderar på att överklaga!
    Men vart skall jag vända mig? fanns olika alternativ på pappret:

försäkringsnämnden
    personförsäkringsnämnden
    allmäna reklamationsnämnden

visst måste det vara försäkringsnämnden?

om ni kollar på bilderna på sonens ärr i mitt galleri, vad anser ni, hade ni överklagat? (nu har jag tyvär inte dom bästa bilderna i galleriet,men det ger ju en hum om det iaf)

• Svar på tråden Fått papper om ersättning nu vid ärr, överklaga?
  • malin10

min man fick 47 tusen, men han har hela armen och lite i ansiktet.
    men kolla med en advokat, tror att det e ganska svårt att få igenom det.
    vi trodde att han skulle få mycket mer än vad kom.

• Dingo Jones

Jag har fått för mig att har dem väl erbjudit dig en ersättning så kan dem inte sänka den? Men jag minns fan inte vart jag fått det ifrån.

I vilket fall som helst så låter 6900 lite och försäkringsbolag försöker nog gärna komma undan billigast möjligt.. Men jag hade nog pratat med advokat eller annan kunnig.

Att lyssna på någon från ett internet forum är inte mycket bättre än att fråga en sådan där Magic 8-ball..

Vad har ni för försäkringsbolag?

• 4familjen

Dingo Jones skrev 2009-08-15 09:33:03 följande:

Jag har fått för mig att har dem väl erbjudit dig en ersättning så kan dem inte sänka den? Men jag minns fan inte vart jag fått det ifrån.I vilket fall som helst så låter 6900 lite och försäkringsbolag försöker nog gärna komma undan billigast möjligt.. Men jag hade nog pratat med advokat eller annan kunnig. Att lyssna på någon från ett internet forum är inte mycket bättre än att fråga en sådan där Magic 8-ball..Vad har ni för försäkringsbolag?
    givetvis kan man ju inte enbart gå efter vad man hör på fl, men anledningen till att jag hör efter här är för att se om någon annan här inne fått ersättning för ärr, vilken sort/vart det sitter osv och vad deras ersättning blivit, helt enkelt för att kunna jämföra.

stämmer att dom inte kan sänka ersättningen!
    Har trygg hansa
Svar på tråden Fått papper om ersättning nu vid ärr, överklaga?