• krost

Resa till USA med små barn

Hej!

Är det någon som har rest till USA med små barn (ålder 2-3 år), och gärna med fler än ett barn samtidigt?

Vad har ni för tips? Berätta gärna om flygning, om ni hade hyrbil, vart ni åkte etc. Finns det bra sajter som beskriver hur det är att resa med barn? Eller särskilda turistguider?

Vi planerar att åka till östkusten, med en vecka i Richmond - Virginia och sedan resa runt med hyrbil.

• Svar på tråden Resa till USA med små barn
  • evaoregon

Jag bor i USA med två barn och USA är ett väldigt barnvänligt land att resa runt i!

Under flygresorna är det bra att ha lite pyssel med på planet, men mina barn fick senast vi flög till Sverige en egen tv skärm så de tittade mest på film hela tiden.

Vi har hyrt hyrbil här både i Californien och på Hawaii och det har funkat väldigt bra. Bilbarnstolar tar vi med oss, de som hyrbilsföretagen ordnar är ofta både dyra och följer inte alltid säkerhetsföreskrifterna. Det är väldigt billigt att köpa bilbarnstolar här jämfört med Sverige.

• Tigerwoman

Vi har varit i USA många gånger med våra två barn i olika åldrar och det finns inget särskilt att säga utom att det är väldigt lätt att resa med barn i USA. Det mesta är väldigt barnvänligt, de flesta är jättegulliga mot barn och det finns barnstolar på nästan alla restauranger.

• Dixie

vi var i Florida över nyår med barnen 1½ år och 3½ år och det fungerade mycket bra - lätt att resa med barn i USA, på restauranger är det ofta väldigt barnvänligt, med barnmeny, stolar och kritor till barnen.
    i september åker vi till Oregon med barnen, nu 2 och 4 år.

• evaoregon
    Dixie skrev 2009-08-12 20:06:45 följande:
    vi var i Florida över nyår med barnen 1½ år och 3½ år och det fungerade mycket bra - lätt att resa med barn i USA, på restauranger är det ofta väldigt barnvänligt, med barnmeny, stolar och kritor till barnen. i september åker vi till Oregon med barnen, nu 2 och 4 år.
    Vad ska du hitta på här i Oregon? Oregon är ju inte precis det vanligaste resemålet för svenskar som åker till USA.
  • Dixie
    evaoregon skrev 2009-08-12 22:15:55 följande:
    Vad ska du hitta på här i Oregon? Oregon är ju inte precis det vanligaste resemålet för svenskar som åker till USA.
    jag bodde i portland ett år och gick på high school - nu ska vi gå på bröllop i bend och passa på att resa runt i oregon och washington! ;)
  • evaoregon
    Dixie skrev 2009-08-13 21:35:50 följande:
    jag bodde i portland ett år och gick på high school - nu ska vi gå på bröllop i bend och passa på att resa runt i oregon och washington! ;)
    Skoj! Hojta till om du behöver några tips! Jag bor i Portland och har varit i Bend flera gånger. Känner till Oregon bra eftersom min man som är härifrån har familjen ganska utspridd (på kusten, vid Corvallis etc).
  • krost

Finns det särskilda flygbolag som är mer barnvänliga? Var hittar ni bra priser?

• Dixie
    evaoregon skrev 2009-08-14 06:37:03 följande:
    Skoj! Hojta till om du behöver några tips! Jag bor i Portland och har varit i Bend flera gånger. Känner till Oregon bra eftersom min man som är härifrån har familjen ganska utspridd (på kusten, vid Corvallis etc).
    mycket möjligt jag åtekommer med några frågor - tack! ;)

Krost - jag vet bara att vi fick väldigt dålig service av American Airlines sist - men förhoppningsvis var det bara den flighten.....
    Denna gången ska vi flyga med Iceland Air - jag sökte på flygvaruhuset för att kunna jämföra priser. för vår resa var Iceland AIr billigast + att det tog kortast tid att resa med dem!
  • hennapenna

Vi har rest till USA med små barn ett par gånger. En gång till Florida och en gång till Hawaii och Oregon. Det har gått alldeles utmärkt.

Jag tror att vi flygit med Continental och då har vi fått ta med oss vagnen ända fram till gaten (vilket underlättar mycket).

Själva flyresorna har också gått bra. Barnen har sovit mest hela tiden. När de varit vakna har de varit sysselsatta med någon leksak, ätit något eller läst bok. Kan konstatera att vi har haft med oss alldeles för mycket prylar till barnen i handbagaget, de har inte behövt så himla mycket sysselsättning.

Vi har hyrt bil varje gång. Vi har hyrt bilstol en gång och tagit med oss en gång. Och vi har valt att hyra ganska stora bilar för att få plats ordentligt med väskor, vagn och annat. Vi har bilat runt en hel del och det har funkat jättebra (GPS:en är guld värd).  Bara man tar allt i barnens takt. :) En "kort" bensträckare blir lätt en timme lång när man har barn med sig.

USA är ett bra land att resa i med barn. Barnvänliga restauranger och de flesta är väldigt hjälpsamma. Så jag har bara bra erfarenheter. :)

• Lillafideli

Hejsan!

Vi funderar på att åka till Texas i vinter över 2 veckor. Vi har vänner som bor där som vi vill hälsa på. Jag är dock nervös över hur det ska fungera med vår då 6 månaders bebis!! Hur är det, behöver man köpa flygbiljett till honom eller är det gratis? Flighten skulle ta sammanlagt 17 h dit.... Funkar det? Vi behöver köpa en lättare sulky-vagn som man kan använda där. Känner inte för att släpa vår stora Emmaljunga över haven.... Någon som har något tips om jag ska köpa det hemma här på Blocket eller köpa en i staterna när vi kommer dit??

Tacksam för hjälp med tips!

Svar på tråden Resa till USA med små barn