• fam kaos

Hur vanligt är det att rören i öronen lossnar?

Som pricken över i på det helvete vi lever i just nu fick vi idag reda på att minstingens båda rör som han har i öronen lossnat och att operationen vi gjorde i februari måste göras om. Vilken överaskning *not*

Hur vanligt är det att operationen där de sätter in rör i öronen måste göras om, att båda rören lossnar?

• Svar på tråden Hur vanligt är det att rören i öronen lossnar?
  • Lycka 1

Vet inte hur vanligt det är men man hör ju ofta att det händer.

Min dotter fick också rör i februari. I juni ramlade det ena ur och imorgon ska ett nytt sättas in igen.

Kommer din son få nya ny?

• fam kaos

Lycka 1 skrev 2009-08-12 19:03:19 följande:

Vet inte hur vanligt det är men man hör ju ofta att det händer.Min dotter fick också rör i februari. I juni ramlade det ena ur och imorgon ska ett nytt sättas in igen.Kommer din son få nya ny?
    Ja i båda öronen så fort som möjligt.
  • bellanbus

Det händer, kan heller inte säga hur vanligt det är. Men ovanligt är det inte.

Dock släpper ju alla rör oftast förr eller senare, men det är ju bra om de får sitta ett tag.

• Ärta

När min son opererades sa läkaren att rören sitter mellan några veckor och flera år. Hans satt så pass länge att problemen hann med att försvinna.

Hoppas det sitter kvar längre nästa gång!

• Lycka 1

Idag har Novali fått sina nya rör insatta.
    Det var meningen att ett rör skulle sättas in men under operationen märkte dom att det andra röret låg i hörselgången.
    Vilken tur att det märktes nu och inte nästa vecka

Det ena röret satt kvar i fyra månader och det andra i nästan sex månader.

• TigerDino85

Jag fick som barn byta dom välldigt ofta. Var och varannan månad. dom ramlade jämt ut på mig. Utan dom hörde jag nästan inget heller .Och att jag alltid fick öroninflammationer välldigt lätt. Hoppas din son slipper detta.

Svar på tråden Hur vanligt är det att rören i öronen lossnar?