Rosa bussarna
Undrar om någon här påfl rest med rosabussarna? hur vad de? var de värt pengaran tyckte du? vad var bra? vad var minder bra eller dåligt?
Är de något du skulle rekomendera andra att göra resa med rosa busssarna
Undrar om någon här påfl rest med rosabussarna? hur vad de? var de värt pengaran tyckte du? vad var bra? vad var minder bra eller dåligt?
Är de något du skulle rekomendera andra att göra resa med rosa busssarna
Igen här som rest med rosabusarna?
Jag har inte rest med dem.
Men jag har tittat in i en buss som ha varit på tur.
Och
jag skulle inte vilja betala för det då de sover på spånskivor utlagda på bussätena med skabbiga madrasser.
Och det dricks rätt friskt på resorna fick jag berättat för mig av han som varit med på resan.
Har en del bekanta som rest med Rosa Bussarna. Man ska vara beredd på att leva spartanskt och sova spartanskt och duscha ibland och inte ha tillgång till toa mer än ibland... Å andra sidan är det säkert en upplevelse att åka på en sån resa och man lär nog känna sina medpassagerare väl! Jo, det där med att det är mycket drickande ombord har jag också hört...
Tack för dit svar!!ingen här som åkte med rosabussarna alls inte enbart at ni känner någon som gjort de utan åkt själv
ja på facebook finns det en grupp om rosa bussarna, kanske får mer info där
Ok! är ju inte registad på feccabokk och inteheler dierkt intressad av at var de heller så jag får lov attfunder på saken.
men tack för tipset alla fall.
Du kanske kan kolla på bussarnas hemsida ifall det finns länkar till något forum där resorna diskuteras, eller googla om du hittar några speciella reseforum som passar bättre.
Jag har rest med rosabussarna 7 veckor i sydamerika. det var toppen. Man sover trångt men det här med att det inte finns dusch och toalett mer än ibland stämmer verkligen inte och då ska tydligen resan i sydamerika vara en av dom mer spartanska. Vi bodde ofta på campingplatser och då finns det som i sverige både dusch och toa, kanske inte alltid helt fräscha men det funkade. På dom flesta resor bor man även på enklare hotell några nätter villket är skönt med en säng ibland :)
Men jag kan varmt rekomendera att åka med rosabussarna man vill knappt åka hem man anpassar sig fort till livsstilen. Man lagar mat tillsammans och har trevligt :)