• år78

hotell i åbo -mariehamn-ålland

funderar sova på hotell
    men har ingen bil
    undrar om ni vet nåt bra hotell i närheten där båtarna lägger till??

• Svar på tråden hotell i åbo -mariehamn-ålland
  • Silverkatten06

Menar du i Mariehamn eller i Åbo?

Finns många hotell på båda platserna iof. Mariehamn har tex Park Alandia, Cikada, Arkipilag m. fl.

Och i Åbo finns det väl hur många hotell som helst?

Ett tips är att kolla med färjebolagen när du bokar resa, de har ofta paketpriser för båt och hotell..

• år78

vill ha nåt så nära båten som möjligt

Silverkatten06 skrev 2009-08-12 20:57:49 följande:
    Menar du i Mariehamn eller i Åbo?Finns många hotell på båda platserna iof. Mariehamn har tex Park Alandia, Cikada, Arkipilag m. fl.Och i Åbo finns det väl hur många hotell som helst?Ett tips är att kolla med färjebolagen när du bokar resa, de har ofta paketpriser för båt och hotell..
  • Silverkatten06

Men vart ska du? Menar du att du vill ha hotell både i Åbo och Mariehamn?

• Mama Africa

Jag bodde på Park Alandia i somras i Mariehamn, enkelt men mysigt och bra, centralt, god frukost. Morgondopp i inomhuspoolen ingick. 100 meter till torget och "centrumgatan", ett stenkast till hamn och strand.

• Miss Maya

Du komme nog inte närmare än Cikada då tror jag. Ligger bara några minuter ifrån. Adlon är väl också ett hotell tror jag (har bara varit där i festar-ärenden för miljoner år sedan), det ligger ännu närmare hamnen.

år78 skrev 2009-08-12 22:43:24 följande:
    vill ha nåt så nära båten som möjligt
  • Miss Maya

I Mariehamn är allting ett stenkast från allting.

Det är mer en förvuxen by än stad.

Mama Africa skrev 2009-08-12 22:45:19 följande:

Jag bodde på Park Alandia i somras i Mariehamn, enkelt men mysigt och bra, centralt, god frukost. Morgondopp i inomhuspoolen ingick. 100 meter till torget och "centrumgatan", ett stenkast till hamn och strand.
Svar på tråden hotell i åbo -mariehamn-ålland