Är jag snål, när vi faktiskt har pengar, men de är öronmärkta till annat...?
Jag har en kompis som går på soc, alltså lever hon redan på gränsen...
Denna månade frågade hon om hon fick låna 1500 av mig, och jag sa ja under förutsättning att jag kan få tillbaks de pengarna vid nästa utbetalning för jag behöver dem själv då... (det var mina sparade pengar som jag ska ha till tandläkarbesöket.)
Det sa hon ja till, inga problem...
Jag är en ganska sparsam person av mig, och har pengar, men alla är öronmärkta för olika saker.
Just nu har jag och sambon tagit ett renoveringslån på 80000:- som ska gå just till renovering, vi är själva väldigt noga med att de inte slinker undan lite här och där...
1500 är mycket pengar som hon kommer bli utan nästa månad, men jag känner att jag vill inte snatta pengar från vårat renoveringskonto för att låta henne slippa betala tillbaks pengarna. (eller alternativ betala tillbaks lite då och då)
Är det snålt av mig att kräva tillbaks mina pengar när jag vet att hon kommer få en svår månad, när jag och sambon sitter på massa tusen???
(värt att tillägga är att min sambo inte tycker om denna tjejen och han skulle aldrig gå med på att låna ut pengar till henne, det hon har fått låna är utav mina fickpengar...)