• Paw Print

Kräks vid tandsprickning?

Min son är 4 månader och håller på att få sina första tänder. De senaste dagarna har han kräkts mer än han brukar och jag funderar på om det har med tänderna att göra? Det är ju vanligt att de får diaré och feber. Nån som vet?

• Svar på tråden Kräks vid tandsprickning?
  • Milo2

Jag vet inte om det hade med tänderna att göra men min äldsta dotter kräktes MYCKET i samband med att tänderna tittade fram. Samt diarré men ingen feber.

• KasperSixten

BVC vägrade att tro på oss när vi trodde att sonen kaskadkräktes och vägrade äta när han åt om han inte fick alvedon innan. Det var superjobbigt att BVC tanten inte ville tro att han kräktes av tänderna utan spekulerade om en massa andra troliga orsaker.

anledningen att vi trodde det var tänderna som var orsaken var att han inte verkade må dåligt varken före eller efter att han kräkts. Sen så kom del alltid så plötsligt utan förvarning.

Det höll på i ca 2 veckor.

• capharina

Hej !

Min lilla tjej är en lite kräkis i vanliga fall och hon blir 7 månader nu den 20 men varje gång innan hon får sina tänder så kaskadkräks hon , det kan ha gått flera timmar sen hon åt men hon kräks ändå , så vi vet när det är tänder på gång för hennes del hon är igång nu har sin tredje tand som är på väg fram ligger så den syns men den har inte brutit igenom ännu samt får hon feber från och till och vaknar på natten o är ledsen o vill ha lite mat så i dag innan vällingen så fick hon alvedon så nu hoppas vi att hon sover bättre i natt och att den har kommit fram tills i morgon för då försvinner det ..

• Paw Print

Tack för svar allihop, det låter ju precis som min pojk! Han har inte heller verkat må dåligt varken före eller efter kräkset och det har ibland gått så lång till sedan maten att det är dags för en ny måltid, och så helt plötsligt kräks han.
    Det är konstigt att BVC inte lyssnar mer på föräldrarna, men så fungerar ju hela sjukvården, är det inte medicinskt dokumenterat så existerar det inte, oavsett vad vi föräldrar vittnar om.

Svar på tråden Kräks vid tandsprickning?