Vilken är den BÄSTA kattsanden!
Tycker jag prövat en del men jag blir aldrig nöjd.
Den ska klumpa sig. Lukta så gott det bara går, samt "följa med i pälsen" så lite som möjligt när katten går ur lådan. För herren i frågar har jättepäls....
Tycker jag prövat en del men jag blir aldrig nöjd.
Den ska klumpa sig. Lukta så gott det bara går, samt "följa med i pälsen" så lite som möjligt när katten går ur lådan. För herren i frågar har jättepäls....
puffar lite...
Pussi kompakt är den sand jag är mest nöjd med. Klumpar bra, dammar lite och luktar inte. Visserligen ville du ha något som luktar gott men jag pallar inte parfymerad sand (är allergisk mot parfym) och vill inte heller utsätta mina katter för det. De ska ju gräva i eländet.
Dessutom är Pussi kompakt prisvärt. De snordyra sanderna i djuraffärerna är inte värda sitt pris.
Sedan är det ju så att sand kan fungera olika bra på olika katter. Vissa katters urin klumpar lätt i en sand medan samma sand inte ger lika bra klumpar hos en annan.
Lukt i lådan åtgärdar man lättast genom att justera det katterna äter (och dricker). Ju mer utspädd urin, ju minder ammoniaklukt (dessutom är det bra för kattens urinvägar) och ju högre kvalité det är på proteinet och fettet i maten, ju mindre skitlukt.
Mina katter skiter luktfritt, I kid you not.
Tack för ditt svar!! Ska minsann pröva detta märke, inte gjort det innan. Jag tycker han äter bra, men dricker lite dåligt. Han får både färskmat och torrfoder...
Utan tvekan Everclaen. Det är den kattsanden vi har kommit fram till som fungerat bäst för oss :) den mest luktfria är det iaf.. Kostar en del men det är det värt, går dessutom inte åt så jättemycket! Rekomenderar den starkt
Fresh & Easy, du behöver bara byta 1 gg i månaden och luktar INGENTING alls