• Bobby77

Förlovningsring.. Vitt eller gult guld??

Hej! Min syrra ska förlova sig och nu undrar jag som sagt.. De velar mellan vitt och gult guld. Vilket tycker ni är finast?

• Svar på tråden Förlovningsring.. Vitt eller gult guld??
  • 071001

En ren smaksak. Jag har en förlovningsring i gult guld men vigsel i vitt. Ångrar nu efteråt att jag inte tog vitt på båda. Ser helt klart finare ut om man har stenar i ringarna.

• carola1977

Vi kunde inte heller bestämma oss så vi har blandat . Våra ringar har ett band med vitt guld i mitten och gult (eller heter det inte rött?) guld runt om. Svårt att beskriva men jag tror att jag har en bild i mitt galleri.

• Hägerbo

tänk dig att du ev ska ha en vigselring också,
    själv har jag en förlovningsring med både vitt och gult och vigselringen är i vitt, tyvär tycker jag nog att repor syns mer i den vita. köpte vigsel ringen på handsweden.se helt underbara ringar kolla in där så kanske du får lite ideer lycka till

• SilverEmma

Vi kunde inte bestämma oss så vi valde en ring med både och!

www.guldfynd.se/page.jsp&articleNo=1356518&step=12&&productType=1&priceRange=&attributeType_4=471&articlesPerStep=8&attributeType_2=&attributeType_1=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E

Älskar dom!

• carola1977
    SilverEmma skrev 2009-08-13 10:28:06 följande:
    Vi kunde inte bestämma oss så vi valde en ring med både och! www.guldfynd.se/page.jsp&articleNo=1...Älskar dom!
    De påminner om våra . Har fått mycket beröm för dem. Jag har bild i mitt galleri som sagt, var in och kollade själv .
  • bakabakalitenkaka

Jag har vitt guld i min förlovningsring. Har precis beställt vigselringen och även den blir i vitt guld. Jag tycker det blev snyggast så. I Förlovningsringen är det två stenar och en sten i vigselringen. Dom ser mer kompletta ut tillsammans när båda är i vitt guld.

Colin 07.12.21
  • linjes

Det är ju självklart en smaksak,men jag tycker vitguld är finast

• SilverEmma
    carola1977 skrev 2009-08-13 10:30:01 följande:
    De påminner om våra . Har fått mycket beröm för dem. Jag har bild i mitt galleri som sagt, var in och kollade själv .
    Samma stil ja! Får också väldigt mycket beröm för våra! Dom låg en bra bit över vår budget egentligen, men vi blev så kära i dom!

Har hittat en vigselring som passar bra till (när den dagen kommer) som är helt i guld med en liten sten.

Jag använder mest silversmycken, men har liiite guldsmycken som jag vill kunna använda om jag vill. Har varit förlovad en gång tidigare & hade då en ring helt i guld & tyckte aldrig att mina silversmycken passade då. Så jag ville ha en blandad ring denna gången.
  • Bobby77

Har oxå varit inne på att ha blandat men nu har de bestämt att det ska va slät ring i det ena eller andra! Så får man slå till med sten eller annan krusidull på en ev till ring..
    Tack för tipsen=D

• startatsyskonverkstad

Jag tycker det är finast att blanda, dessutom är det lättare att hänga med i smak- och modesvängarna då. Själv vill jag ha titan, men det stannar väl vid att vara en dröm...

Svar på tråden Förlovningsring.. Vitt eller gult guld??