joasia skrev 2009-08-13 16:19:06 följande:
Maste erkanna att min erfarenhet ar tvartom vad galler bade det att personalen handlade russin och jordgubbar till barnen for att de skulle fa nagot gott (inte drog in pa fruktstunder), barnen vilar och av det som jag har sett sa ger pedagogerna det lilla extra for att barnen ska fa vila bra (en liten tjej under var inskolning ville inte sova alls, och en av pedagogerna forsokte i ca 45 minuter att fa henne att vila for att hon var verkligen overtrott). Nar var son strax efter inskolningen blev lite ledsen pa dagarna, sa har de gatt ut med bara honom och en till liten i vagn for att han blir gladare av detta. De har pyjamasparty dagar, bakar, gor en massa utflykter... De kommula dagis som vi fick plats pa (i overlag) sa att de inte gor utflykter med sma barn for det behover de sma inte. Kanske pa sin hojd gar runt kvarteret... Hur spannande ar det? Mycket roligare att aka till transportmuseet och titta pa vagnar och tag... eller aka till skansen. Visst kan det vara olika mellan olika vittra dagis, men vi ar nojda med varat och har fatt det rekommenderat av vanner som har sin dotter dar. Ett annat plus for oss, som ar svensk och engelsksprakiga hemma, ar att aven pedagogerna ar det...
Jo jag skrev ju det först, att det så klart finns bra och härliga pedagoger, det har ju inte med styret att göra...
Detta är min uppfattning efter att ha jobbat på två Vittraförskolor, det är ju bara bra att ni har bättre erfarenhet.
Jag skulle kunna rabbla mer saker, men alla ställen har bra och dåliga kvalitéer så klart. Kul att ni trivs, men jag skulle aldrig sätta mina barn där, men då har jag haft tur och fått en alldeles underbar förskola där jag bor till mina barn