• Fiia78

Barnvagn! City korg eller Quadrolift??

Som rubriken lyder, vilket är bäst att köpa?
    Vi ska ha barn i slutet av november och har bestämt oss för en
    Emmaljunga Nitro City. Nu är bara frågan om vi ska köpa en City korg
    eller en Quadrolift.
    Hjälp mig!

• Svar på tråden Barnvagn! City korg eller Quadrolift??
  • Eme1ie

vi köpte en city korg och vi är super nöjda med den vi ska också ha i november =)

• TheMother

Jag funderar på, går sittdelen att vända mot föraren? Om inte skulle jag absolut ta en city korg.
    Annars, om man kan vända på sittdelen, så skulle jag välja en Quadrolift, för att kunna ta med barnet in. Fast det beror ju på hur man bor med, har man möjlighet att ha barnet att sova ute så behöver man ju inte ha en lift, även om det kan vara användbart när man besöker nån annan där man inte kan lämna barnet i vagnen utanför.

• Fiia78

Sittdelen är vändbar! Vi har hiss i huset så det är inga problem, sen är city korgen lätt att ta av och bära med sig.
    Men om man väljer city korgen, hur bäddar man då? ska barnet ha overall på sig? täcke? filt?

• TheMother
    Fiia78 skrev 2009-08-13 11:40:38 följande:
    Sittdelen är vändbar! Vi har hiss i huset så det är inga problem, sen är city korgen lätt att ta av och bära med sig. Men om man väljer city korgen, hur bäddar man då? ska barnet ha overall på sig? täcke? filt?
    Jag har city korg till vår city cross. Tyckte inte den var speciellt smidig att bära med sig... Visst, den är ju några år nu, så kanske är ändrat.

Vår son är född 20 sep. Jag använde vinteråkpåse redan då. Hade lite mindre kläder på honom bara tills det vart kallare.

Såg nu att du har BF i december. Bäddar du med vinteråkpåse så blir det bra med en fleeceoverall under. Skulle nog personligen satsa på en fodrad då, för att slippa byta till det i januari.
  • OktoberMamma87

Vi ska ha barn i oktober och vi har valt en citykorg. Dels för att jag tycker att det känns stabilare och dels för att jag känner att det blir lite lättare att bädda i den. Vi har dessutom en åkpåse som man kan använda i båda delarna. Och citykorgen är som sagt väldigt lätt att klicka loss från chassit och bära med sig om man vill kunna det, väger nästan ingenting.

• TheMother
    OktoberMamma87 skrev 2009-08-13 12:02:15 följande:
    Vi ska ha barn i oktober och vi har valt en citykorg. Dels för att jag tycker att det känns stabilare och dels för att jag känner att det blir lite lättare att bädda i den. Vi har dessutom en åkpåse som man kan använda i båda delarna. Och citykorgen är som sagt väldigt lätt att klicka loss från chassit och bära med sig om man vill kunna det, väger nästan ingenting.
    Men i och med att det inte finns nåt att bära i, inga handtag tror jag nog det blir otympligt att bära med sig den... bara att bära ett babyskydd är otympligt faktiskt.

Men var och en gör som den vill . Nu har jag lämnat mina råd och synpunkter iaf.
  • OktoberMamma87
    TheMother skrev 2009-08-13 12:25:17 följande:
    Men i och med att det inte finns nåt att bära i, inga handtag tror jag nog det blir otympligt att bära med sig den... bara att bära ett babyskydd är otympligt faktiskt. Men var och en gör som den vill . Nu har jag lämnat mina råd och synpunkter iaf.
    Det finns visst handtag på dom, dom är bara dolda när dom inte används. På sidorna sitter det två fickor med dragkejdor och i där sitter det handtag.

Jag har testburit babyskydd som jag tycker är jobbigare att bära än citykorgen, men alla måste ju känna vad en själv tycker känns bäst.
  • Fiia78

Där finns hantag på city korgen faktiskt, annars hade jag verkligen hållt med dig om att det är otympligt att bära! Som du sa så var det några år sedan du köpte din, så dom har ju utvecklats lite!
    Tack för dina tips och syndpunkter!

• OktoberMamma87
    Fiia78 skrev 2009-08-13 12:35:03 följande:
    Där finns hantag på city korgen faktiskt, annars hade jag verkligen hållt med dig om att det är otympligt att bära! Som du sa så var det några år sedan du köpte din, så dom har ju utvecklats lite!Tack för dina tips och syndpunkter!
    Jag har oxå handtag på min och den är från -06, köpt begagnad :)
  • Zelmilainen

angående handtagen på citykorgen så är det nån årsmodell som inte har det och en del årsmodeller har olika handtag, det har varierat.

jag skulle dock valt en quaddrolift eftersom den har fler funktioner och kan användas som åkpåse sen. =)

Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zumbatjej

Vi har citykorgen. Valde den av en anledning o d var att bebisen snabbt växer ur liften och blir trång och obekväm.

• TheMother
    Zumbatjej skrev 2009-08-13 17:25:54 följande:
    Vi har citykorgen. Valde den av en anledning o d var att bebisen snabbt växer ur liften och blir trång och obekväm.
    Fast kollar man och jämför måtten så är liften bara 1 cm smalare och 1 cm lägre än liften. Däremot är den 4 cm längre.
    Trodde dock som du att det blir trängre med lift innan jag kollade måtten. Den cm som det skiljer tycker jag inte spelar nån roll iaf. Men så beror det ju visserligen på storleken på barnet med.
Svar på tråden Barnvagn! City korg eller Quadrolift??