Anonym (arg) skrev 2009-08-14 09:45:21 följande:
Jag fick hemorrojder ganska så direkt efter min förlossning nu. Jag fick en dotter för 11 dagar sedan och den började göra jäkligt ont för 6 dagar sedan. Jag har knappt kunnat gå, stå, ligga eller sitta. Det har varit jobbigt för jag blev lite deprimerad för att jag inte riktigt kunde ta hand om vår lilla på det sätt jag ville. Jag använde både salvan och stolpiller samtidigt eftersom bm föreslog det.Men jag fick faktiskt kramper hela tiden speciellt nattetid. Jag kunde inte kontrollera dessa kramper. Tror det berodde på gaser som jag inte fick ut. Så jag slutade med stolpillret och det blev sakta men säkert lite bättre. Nu idag efter att ha behandlat det i fem dagar känns det några procent bättre. Jobbigt när man ska torka sig bara och ibland när man sitter.Det som gör mig mest ledsen är att den här skiten inte försvinner... Den här skiten kommer kanske komma tillbaka flera gånger om och "skinnet/huden" kan tydligen hänga kvar har jag hört.. sen om det är sant eller inte det vet jag tyvärr inte men det har hänt en jag kännner...Jag får ångest när jag tänker på en förlossning till pga detta... men jag ångrar såklart inget för min dotter är det bästa som hänt mig
Vill inte göra dig beskviken, men visst kan det vara så att det hänger kvar eller kommer tillbaka .. Svärmor har haft dem till och från sen min man föddes för 30 år sedan...
Känner själv att det är en VÄLDIGT skrämmande tanke då det inte är det minsta trevligt.. Har själv ganska rejält just nu. Och man får det inte bortopererat om det inte är tillräckligt mycket..