Hur gör du din tacopaj? Tips på goda fyllningar!
Ska göra en tacopaj ikväll och vill ha tips på goda fyllningar, så den inte blir torr! Det vill jag inte! Så tala gärna om hur Du gör Din tacopaj!
Vad brukar du/ni äta till?
Ska göra en tacopaj ikväll och vill ha tips på goda fyllningar, så den inte blir torr! Det vill jag inte! Så tala gärna om hur Du gör Din tacopaj!
Vad brukar du/ni äta till?
jag brukar steka färsen med vitlök och ev gul lök sen har jag i en påse tacokrydda..
rör ihop cremefraiche lite majonäs, riven ost, hackade tomater och några hackade peperonis + svartpeppar..
sen lägger jag köttfärsen i en ugnsform med lite krossade nachos och häller sen cremefraicheröran över med lite riven ost på..in i ugnen tills det är genomvarmt =)
brukar äta sallad till och ev nachos..
är mer en gratäng än en paj =)
Jag gör en vanlig pajdeg som förgräddas, sen blandar jag tacokryddad stekt färs med tacosalsa och breder ut i formen. Ett tjockt lager fet crème fraiche med vitlök i ovanpå det, toppar med lite feferoniskivor och tunna tomatskivor och öser på med riven ost Inte nyttigaste man kan äta, men jääääättegott!
köttfärs
kryddmix
vatten
följ anvisningarna på påsen och lägg i pajskalet
tomater
lök
paprika
champinjoner
skiva och lägg på färsen
5 dl creme fraishe
6-8 msk majonäs
3-6 dl ost
blanda och bred över grönsakerna
grädda
vi brukar ha sallad och ev bröd till.
är ju inte så nyttig men så god
Min svärmors recept:
Köttfärsen steks med gullök och taccokrydda.
En "vanlig" pajdeg
En röra av creme fresh, majonäs, tomater, paprika, cayennepeppar, vitlök läggs ovanpå köttfärsen i pajen och sen på med ost.
Garanterat inte torr!!
Man kan ju göra en massa olika varianter. Jag brukar tex sticka ner halva körsbärstomater ovanpå, det ser fint ut. Sist prövade jag också med några klickar salsa ovanpå (men det gav inte så mkt smak...)
Tacochips i en form, på med stekt tacoköttfärs. Ovanpå det ett lager creme fraiche blandat med philadelphiaost. På med skivade tomater och sen riven ost. Och så in i ugnen en stund. Mums!
Tack allihopa! Nu måste jag åka och handla dom sista ingredienserna till det. Magen kurrar!
Jag brukar blanda i en burk philadelpihaost och en burk med salsa i tacoköttfärsen och så brukar jag steka lök och paprika före färsen går i
Ska göra en sån paj imorgon är det tänkt, längtar redan!!!