• kajsa kavat

Present till 14-årig tjej?

Någon som har något bra tips på vad man kan köpa i födelsedagspresent till en 14-årig tjej?
    Tycker det är lite trist med bara en CD....
    (i prisklassen 200-300 kr)
    Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Present till 14-årig tjej?
  • Emma m Theodor

Presentkort på HM? Tror det finns i massa olika valörer- 20 kronor 50 kronor osv... Kanske kul att köpa lite olika grejer där?? Vet inte vad hon är för typ- men det finns ju både smink och kläder där.....

• Anso

Presentkort är alltid uppskattat...då får de ju nåt de behöver.
    På glitter har de oxå fina grejer, smycken å sånt...

• Millans hustru

Biocheckar o cd-checkar?

• kajsa kavat

inga andra förslag än presentkort av olika slag??

• PrincessOfIce

Det beror på vad för typ av tjej hon är.. Om hon läser mycket kan en rejäl packe med böcker vara uppskattat....

• Michanna

Vart bor hon ?
    Köp typ säsongskort på grönan/ liseberg.
    Djur? närmaste zoo besök. Ridlektion
    böcker.

Anna

• kajsa kavat

Kanske ett besök på Grönan vore nåt.. Hon bor i Uppsala, rider redan två ggr i veckan, läser gör hon men ville inte ha några böcker sa hon..
    Kläder, visst, men det är ju lite känsligt..
    Något annat förslag?

• evita

jag fick på min student ett förgyllt mynt från mitt födelseår med en halskedja till... superfint... kan vara ett tips... och vill man inte förgylla så går det att sätta hängare i och köra på en silverkedja... då kostar det dessutom inte mer än 200:-
    hoppas att ni kommer på nåt bra...

• Tossan79

Ett lite "finare" hudrengöringskit, med tex fuktighetskräm, rengöringsgelé, ansiktsmask? Ungefär i den åldern börjar det vara bra att sköta lite exyra om sin hy, speciellt då man i tonåren kan få problem med finnar och så... ja, ni vet! Och själv kanske hon tycker det är trist att lägga veckopengen på sånt, och köper ngt billit märke, som kanske inte är lika bra? Fråga i affären, de kan säkert hjälpa dig välja ut bra produkter till känslig tonårshy!

• Tess76

Ett sånt där armband som man byter ut brickorna på. Då har du ju framtiden räddad också. Inte så dyrt i grunden ca 69:- men sen kostar varje del med olika motiv på allt från 99-200 kr. Men köper man en åt gången lite då och då, så blir det inte så mycket på en gång.

• dexterswife

Örhängen kan inte unga tjejer få för många av!

Hörde på radion idag att det absolut trendigaste man kan ha är att ha massor av armband av olika slag runt handlederna.

En ansiktsbehandling kanske? (kanske lite dyrt... Men manikyr brukar vara billigare!)

• Salsan

Min sambos brorsdotter fyllde 14 för några månader sedan. Jag hade plockat ihop lite olika smycken på glitter inkl. ett "halsband" eller vad de nu heter till mobiltelefonen. Detta var mycket uppskattat. Annars går ju smink alltid hem, läppglans och nagellack till exempel.

Svar på tråden Present till 14-årig tjej?