• Yohannan

fingerfärg

Har läst nånstans att man kan göra fingerfärg av filmjölk. Har en 5månaders som jag gissar skulle uppskatta detta mycket. Undrar nu om det är ok att låta honom leka med filmjölk - den kommer garanterat hamna i munnen! Man ska ju vänta med mjölkprodukter tills de är ett år...

• Svar på tråden fingerfärg
  • SandvikenMamma

Hm, det är ju som du skriver, man ska vara försiktig med mjölkprodukter när dom är under året. Så för säkerhets skull - vänta.

• Sebbes mamma

Det finns giftfri fingerfärg att köpa annars... Och när min son målade med fingerfärg så tänkte han inte på att stoppa fingrarna i munnen för han hade så kul, även om han i vanliga fall stoppar ALLT i munnen.

*resultat finns att skåda i mitt BG*

• MammaFia

Han kommer ju inte att få i sig några mängder med filmjölk, så jag hade nog testat. Även om det finns giftfri fingerfärg så hade jag nog hellre sett att mitt barn hade fått i sig filmjölken än färgen.
    Visst ska man vara försiktig med mjölkprodukter till små barn, men det gäller mer att de inte ska få i sig det varje dag.

• car

Man kan färgsätta filmjölken med karamellfärg eller olika kryddor.
    Man får väl hålla kolla på var fingrarna håller hus någonstans och vara beredd med en trasa. Den kan komma väl till hands även om barnet är äldre

Svar på tråden fingerfärg