• i väntan på vår IVF

nekad ivf?

kan vi bli nekade ivf?
    hej ,jag & min sambo har snart vårt första samtal inför ivf i Linköping. Vi är så fruktansvärt oroliga för vad detta samtal innebär??? Kan inte hitta någon information alls om vad för frågor som ställs med mera? någon som vet,skulle kännas bar att veta lite om vad för personliga frågor som dyker upp med mera? En stor anledning till att vi är oroliga är inför detta samtal är pga jag varit & är långtidssjukskriven pga depression & min sambo nu tyvärr varit arbetslös i lite mer än ett1 år. Någon som vet om vi kan bli nekade?? vore super tacksam för svar!!!

• Svar på tråden nekad ivf?
  • Pandoras box78

När jag var på IVF utredning så ställdes det inga frågor alls om vår ekonomiska status osv. De fokuserade på att informera om den kommande behandlingen mm.

Tror inte ni behöver oroa er. Lycka till!

♥♥♥ Leon 090314 ♥♥♥
  • gedansk

hej
    Inget som frågades när vi gjorde vård IVF på Huddinge sjukhus. det enda var BMI som de nu har höjt till inte över 35 och så en rekommenderar de att man inte ska röka och vara måttlig med alkohol. Jag tycker inte att du ska vara orolig : )
    lycka till Mvh jeanette

• i väntan på vår IVF

Tack för alla svar!=)

• mela86

Kommer med ett tyvärr inte lika positivt svar. Vi blev inte nekade, men fick vänta i två år innan start med ivf, pga att jag tidigare hade haft depressioner. De vill bara värna om barnets bästa, så de har ju rätt, men det var fruktansvärt att vänta dessa två år. Nu är vi igång i alla fall! De såg i mina gamla journaler om detta, så det var ingen fråga de ställde. Hoppas att det går bättre för dig! Det är säkert olika beroende på hur djupa depressioner och vad de medför för "problem" för dig. Lycka till!

• Anonym (Anonym)

Hej! Får jag fråga hur det gick för er ? Jag undrar detsamma ! Min remiss har skickat in för finansierad ivf och jag frågade kliniken vilka krav som ställs. Fick svaret att man måste jobba 150% tillsamman . En av oss är deltidssjukskriven och den andra jobbar heltid. 

• Anonym (d)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-12-24 09:05:23 följande:

Hej! Får jag fråga hur det gick för er ? Jag undrar detsamma ! Min remiss har skickat in för finansierad ivf och jag frågade kliniken vilka krav som ställs. Fick svaret att man måste jobba 150% tillsamman . En av oss är deltidssjukskriven och den andra jobbar heltid. 

Då uppfyller ni ju kravet??
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (d) skrev 2024-12-24 09:27:16 följande:
    Då uppfyller ni ju kravet??
    Gör vi ? Hur många procent behöver man jobba allt som allt ?
  • Anonym (M)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-12-24 09:43:38 följande:
    Gör vi ? Hur många procent behöver man jobba allt som allt ?
    Du skrev ju själv 150%. 
Svar på tråden nekad ivf?