VAD är det som hände med min 7-månaders?! Skriker hysteriskt vid läggning!
Snälla! Nån som kan ge mig lite tips o råd eller bara lite förståelse?!
Har en 7-månaders son som tills för några dagar sedan bara har varit att lägga i sin säng på kvällen så jollrar han sig till sömns. Nu är läggningen en mardröm! Han skriker hysteriskt så fort jag gör en ansats att gå o han vaknar hela tiden o är jätteledsen!
Vi har inte ändrat några rutiner. Han ammas o läggs i sin säng (vaken eller sovandes). Är han vaken sitter jag nu hos honom o buffar o smeker o sjunger tills han somnar. Men det är lönlöst. Verkar precis som om han känner på sig att jag är på väg ut för han vaknar efter en pyttestund o är superledsen. O då tycker jag ändå att jag sitter kvar hos honom ett bra tag efter att han somnat för att han ska få chans att somna till hårt innan jag går.
Detta vaknande o somnande kan hålla på i timmar innan han äntlign kommer till ro (eller somnar av utmattning?) o somnar för natten.
Förut har han sovit hela natten till 5-6 o ammat o sen somnat om. Nu vaknar han på natten också helt plötsligt o är ledsen.
Jag har en tre-åring också som ikväll kommit i kläm pga lillebrors skrikande... Är ensam hemma då maken jobbar sent o skulle lägga båda två. Kaos! Lillen skriker hysteriskt o stora ropar o undrar varför jag inte kommer o läser bok... Stackarn! O jag skriker tillbaka "lägg dig!! Jag kommer sen!!" . Det är ju inte hans fel! Sen var han kissnödig... Då gick han, gulleungen, på toa själv! O hämtade nya kalsonger själv efteråt för det hade missats lite... Fick så dåligt samvete!
Tillslut orkade jag inte mer. Lämnade lillen skrikandes o gick till stora o läste en bok (en kort men ändock en bok) o kramade o pussade godnatt. Gick tillbaka till lillen o vyssjade o buffade o smekte...
NU äntligen sover de båda två! Känner mig som en misslyckad mamma idag
VAD är det som hänt med min lilla? Är det nån separationsfas? Vad ska jag göra? Går det över? NÄR?
Den stora var aldrig så här.
Hjälp!