• gedansk

Blir galen mitt sockersug, vad göra?

hej tjejer

Jag har gått ner en del i vikt (-15kg) men har minst 20kg kvar men problemet är att jag är helt omöjlig när det kommer till godis och andra kolhydrat bomber. Jag försökte att äta LCHF men äter inte kött och blev så äckligt trött på allt fett. Jag försöker att minska med godiset men det är så svårt. Har ni något tips?
    Mvh Jeanette

• Svar på tråden Blir galen mitt sockersug, vad göra?
  • vavi

Jag blev hjälpt av en läkare i kinesisk medicin, fick kinesiska örter och akupunktur. Mitt sötsug försvann helt. Det var en befrielse, faktiskt!

• gedansk

hej

Oj vad härligt, jag gick till Dr MA i Stockholm på akupunktur men märkte ingen skillnad. Vart gick du?

• drömhus

ät gi då? I boken Allt om GImetoden så står det hur man äter gi som veg. Den boken får man om man går med i gi viktkoll.

• mullemuppan

Vet ej om du äter Metformin men för min del så minskade sötsuget drastiskt efter att jag började med det.

• Viktorsmamma
    mullemuppan skrev 2009-08-14 10:26:25 följande:
    Vet ej om du äter Metformin men för min del så minskade sötsuget drastiskt efter att jag började med det.
    ´vad kostar metformin´och var kan man handla det, lånar ts tråd men undrar samma sak^^
    Viktor 26/10-08
  • Jesspa80

Det här låter väl tråkigt, men något som ofta funkar är att strunta i det t ex en vecka... men jag vet hur det är, finns det hemma äter man... så man får inte handla när man är sugen på nåt...

• mullemuppan
    Viktorsmamma skrev 2009-08-14 10:27:58 följande:
    ´vad kostar metformin´och var kan man handla det, lånar ts tråd men undrar samma sak^^
    Jag fick det utskrivet av min gynekolog när jag fick PCO-diagnosen (dvs det krävs recept, även PCO-kunniga husläkare kan gå med på att skriva ut det) enligt henne så var det vanligt med minskad insulinkänslighet vilket i sin tur gör att man får ett ENORMT sötsug...
    Har för mig att det kostar ca 180 kr för en förpackning som räcker ca 3 månader (när jag tog två tabletter per dag).
  • Agoo

Rekommenderar också GI. Sedan jag började med det så är jag i princip aldrig godissugen.

• gedansk

hej

Jag provade Metaformin men det gav ingen effekt. GI vore kanske något som man skulle prova : )

• Agoo
    gedansk skrev 2009-08-18 23:22:39 följande:
    hej Jag provade Metaformin men det gav ingen effekt. GI vore kanske något som man skulle prova : )
    Behöver du tips på maträtter så kan jag tipsa dig om Klara Dessers kokböcker. Bland annat Klaras goda gi-dagar, den är bra att börja med.
Svar på tråden Blir galen mitt sockersug, vad göra?