• Anonym

Hjälp! Vilka p-piller ger INTE minskad sexlust????Behöver tips

Har ätit follimin i många år, och haft väldigt låg sexlust. Bytade till Nuvaring och trodde att det skulle hjälpa, men nu ligger sexlusten helt på noll. Det är så frustrerande och mitt förhållande håller på att gå åt helvete... Vill inte ens kramas, kyssas, inget! Funderar på att göra slut med min kille så jag slipper hans tjat om sex...
    Vad finns det för alternativ (förutom kondom)

• Svar på tråden Hjälp! Vilka p-piller ger INTE minskad sexlust????Behöver tips
  • Nyfiken gul

det där är jättesvårt att svara på då alla reagerar olika på hormoner...

Du kanske helt enkelt ska låta bli hormoner ett tag?

testa kanske ett pessar eller en kopparspiral?

Eller prata med din barnmorska o be att få prova andra p-piller...

Jag åt tidigare Trionetta 28 o hade helt vanlig sexlust.....

• Anonym

jo, ska till barnmorskan snart igen. Detta är första månaden jag har nuvaringen, är det för tidigt att avgöra effekten då?

• Anonym (Hormonfri)

jag har haft precis samma problem. Sexlusten var typ 0, man fick anstränga sig för att bli upphetsad, det kom nästan aldrig av sig själv och därför slutade jag för en månad sen (jag tog "Cilest"). Kan bara säga : Vilken skillnad! Nu vill jag hångla, pussas och ha sex. Vissa föreslog att jag skulle byta p-piller men jag ville inte genomgå "inskolningsprocessen" igen fast men andra piller. Vi använder kondom (såg att du inte vill använda det.) Jag kan inte komma med tips men kan intyga att det var värt att sluta ta p-piller. Hoppas att det bli bra för dig med.

• Jojjanna

Jag bytte ut Desolett mot Yasmina och det blev STOR skillnad både i humör och sexlust!

• Kami74

Jag hade trinovum tidigare i livet och tappade all sexlust jag någonsin haft...numera har jag Yasmin och de är suveräna. Har haft dem i ca 10 måpnader nu och har inte kännt något smärtsamt, nedstämmighet eller tappad sexlust (snarare tvärtom, jag vill mer än maken ) Men det är ju olika från person till person, kan bara svara för vad som funkar för mig och maken klagar inte

• EochP

För mig funkade med p-stav (implanon). Hade ingen sex lust med P-piller.

Hoppas att det ordnar sig på bästa sätt!

• Venus
    3 sorters p-piller, hormonspiral och en sorts minipiller har jag testat...
    Nu har jag pessar och går aldrig mer tillbaka till hormoner...
    Snacka om lycka Nu försöker jag bara lära mig tyda min kropps signaler och förstå när jag har PMS Förr hade jag PMS JÄMT!!!! Nu kommer den ett par dagar innan mensen och slutar innan mensen är över och sedan kommer LUSTEN!!! Å gud va skönt det är att ha lust igen, att bli kåt bara man tänker på sin sambo och vad som kan hända i sängkammaren
    När det kommer till p-piller och andra hormonella preventivmedel så fungerar allt olika beroende på vem man är... Man kan inte annat än testa sig fram... Så som jag har mått i kroppen från att de hormonella medlen börjat verka så har jag fortsatt mått under tiden jag haft dem... När jag var yngre så trodde jag att det var normalt, men idag inser jag skillnaden...
  • Nattsaga

Jag slutade med allt vad hormoner hette, jag hade visserligen lite sexlust men hade massa problem med mellanblödningar (åt mini piller,vill inte äta vanliga) och en dag sa jag till sambon att jag slutar med dem, vi får använda kondom tills vi hittar annat alternativ, det var det bästa jag gjort. Samma månad fick jag mens och den har nu varit regelbunden varje gång och jag kan tyda min kropps signaler samt har sexlusten ökat ännu mer

• Anonym

jag år trionetta p-piller å dom hade ingen minskad sexlust för min del

• wellah

alla piller har väll hormoner... jag kan ej ha hormoner för mig funkar bara kådis

• Jessica85

Åt också triodinetta och jag märkte inte att det var någon minskad lust..

• Danbala

Jag har inte tappat den vare sig av Trinovum eller Cerazette. Det slår hemskt individuellt, det där. Råden du fått här i tråden verkar bra. Lycka till!

• Anonym

Har också provar flera olika p-piller (och mini) men alla ställde till det i min kropp, jag blev surare, mellanblödningar jämt, nada lust, jag gick upp en massa i vikt osv osv.

SLutligen bestämmde jag (och sambon) för att sluta med alla hormonella p alternativ, och vilken skillnad det blev, glad, lustfylld, gick ner till min normala vikt igen. Däremot blev jag gravid! (Försökte med avbrutet och säkra perioder, med "risk" för grav naturligtvis) Är nu i vecka 38 och lycklig!

Kramar

ps. Är det hormoner i en kopparspiral?

Svar på tråden Hjälp! Vilka p-piller ger INTE minskad sexlust????Behöver tips