Hur lång tid rehabilitera sig med bruten svanskota?
För dig som bröt svanskotan under förlossningen; hur lång tid tog det innan den läkte?
För dig som bröt svanskotan under förlossningen; hur lång tid tog det innan den läkte?
4-5 veckor var jag öm
Har gått tre och ett halvt år sedan min första förlossning. BF nästa 090922. Inte läkt ännu... Troligtvis kommer den aldrig att återställas helt. Operation är alternativ men är det värt det?
Fru Fasth: Tack för ditt svar. Hade du strålande smärta upp i hela ryggen?
Persson: Ajaj, låter inte alls bra?! Vad trist? Hur ont har du haft och hur har du klarat dig? Inte för att det går direkt att beskriva smärta i ord så... Men hur har du rehabiliteringstränat och så?
Fler?
Min kollega halkade på is för 3 år sen och hon har fortfarande ont i svanskotan, hon kan inte sitta på en stol för länge utan måste avlasta "svansen" genom att sitta på tex en ring av snurrade handdukar osv.
verkar som om sånt kan ta rejäl tid att läka, men för vissa går det ju mkt fortfare.
Tipsa din kollega om att köpa en sittring! Klart avlastande och skönt att sitta på. *promise*
Nu är det över en månad sedan jag födde och jag har fortfarande ont samt MÅSTE använda sittringen. Klarar fan inte av att sitta utan den, får sååååå jävla ont när jag reser på mig. Uuuuh.
usch... jag är öm i min svanskota nu,o jag är i v.19 =( är det vanligt? lite off topic, men tänkte om nån visste =)
jag har inte ramlat eller nått har ingen aning vad som hänt mest ömmar det på kvällen när man sätter sig eller lägger sig i sängen fel..=)
jag har slagit i min så den vart böjd.det var då säkert 9 år sen.känner av det än.
Jag slog i min för 15 år sen och känner fortfarande av det.
Sitter jag bakåtlutad på en stol så känns det som hela röven skulle somna efter en stund.
Ett halvår tog det innan jag kunde sitta på en stol och inte ha ont när jag reste mig upp. Det var just den rörelsen som var smärtsam för mig. Jag vet inte om den var bruten svanskotan men den tog stryk när min tvåa föddes i vidöppen hjässbjudning (en för övrigt lätt och komplikationsfri förlossning...)
Fem månader tog det innan det gick över. Nu ska jag snart föda nr. 2 och de har sagt att jag får räkna med att det kommer att hända igen, suck och blä!