Tips vid platt,tunt och fint hår?
mitt hår är halvlångt platt o livlöst. vill inte klippa det för jag vil ha lite ostrukturerat och livligt men vet inte hur, kan någon ge mig tips på hur jag ska ha håret och hur jag ska få det mer "rufsigt"?
mitt hår är halvlångt platt o livlöst. vill inte klippa det för jag vil ha lite ostrukturerat och livligt men vet inte hur, kan någon ge mig tips på hur jag ska ha håret och hur jag ska få det mer "rufsigt"?
köp "dust it" från osis. det är ett grymt puder man lägger i håret och rufftar till lite. man får massor volym på håret.
osis? är dt på nätet?
ne, ska finnas hos vissa frisörer. vet inte om man kan köpa det via nätet:-/
Dust It köper man billigast på Baresso på deras online shop.
Håller med Mollo Dust It är verkligen den bästa produkt för att få volym. Det är ett vitt puler som man applicerar i hårbotten/roten av håret och som skapar vild volym, själva pulvret blir lite kladdigt så ta inte för mkt då blir det inte bra då det är väldigt drygt.
Vet inte riktigt vad det redskapet heter men det är en borste som man fönar med, Power Styler står det på min, den i kombination med platttång är det vinnande konceptet för mig när det gäller att få volym till håret!
Det blir enorm skillnad och gör så att slitet/tunnt och livlöst hår får glans och ser friskt ut. Men använd en skyddande kräm för håret annars så slits det jag använder mig av Kerastase Ciment Thermique, den bästa värmeskyddande lotionen jag stött på, den luktar underbartoch håret blir mycket tjockare av den.
Dust it rekommenderar jag också.
då ska jag testa det va kostar dt?
jag köpte mitt för 179 kr hos min frisör. så det ligger nog på det priset. kanske kan hitta det billigare på nätet
Runt 99 kostar det på de flesta ställen, bla på baresso.
Tack, ska köpa det nu i veckan. det verkar ju super dust it jag vill inte ha sådär fint platt hår som bara ligger ner. utan mer volym och lite ostylad känsla så där om ni förstår.
Fick ett pulver i håret när jag var hos frisören, säkert det samma, hon berättade att det är helt enkelt saltvattens pulver.
Hittade saltvatten spray på H&M som kostade en 50-lapp och funkar fint det med
ja sånt har jag men dt blir stelt av det.
det blir lite stelt av dust it också. fast man får inte ta så mycket.. tycker själv att det är lättare med dust it än med saltvattenspray. mitt hår blir lockigt igen av sprayen.
Tycker pudret passar på många hårtyper. jag har jätte tjockt hår och lite lockigt. blir gärna för tungt om jag plattar det. men så blir det lite "luftigare" med dust it.