• SaLi87

Panikångest vid förlossning.

Någon mer än jag som lider av svår panikångest?
    Hur hanterade DU den vid din förlossning?
    Någon som fått kejsarsnitt iochmed detta?

• Svar på tråden Panikångest vid förlossning.
  • Ankan7878

Jag har inte panikångest inför förlossningen däremot känner jag obehag inför förlossningen... Jag har fått remiss till Aurora samtal med barnmorska och sedan tänkte jag gå profylax kurs. Jag försöker förbereda mig mentalt.
    Har du pratat med någon?
    /Ankan

• SaLi87

Jag går hos en kurator för mitt psykiska välmående.. men vi har inte pratat direkt om min räddsla för förlossningen. Men för mig är de så att smärta triggar igång min panikångest, så de känns skrämmande..

Vill du få ut ett kejsarsnitt av det?

• Annacorre

Vet hur du känner. Ja har med panikångest och redigt nervös för att föda.
    Väntar mitt andra barn 2010 jan. Min första förlossning var helt oki men inget blev som ja hade tänkt mig. Men ja hade dock tur att få samma BM som ja hade under tiden på Mvc så hon visste hur hon skulle hantera mig när ja skulle föda. Men denna gången ska ja inte ens föda i samma stad. Vilket gör att min panikångest ökat...

• Ia 70
    SaLi87 skrev 2009-08-13 23:22:04 följande:
    Någon mer än jag som lider av svår panikångest? Hur hanterade DU den vid din förlossning?Någon som fått kejsarsnitt iochmed detta?
    Jag lider av generell ångest, panikångest o depressioner till o från men medicinerar för det o känner mig rätt lugn även om rädslan att bli "tokig" mitt i allt  finns där. Medicinerar inte du med Sertralin om du har så svår panikångest? Jag äter 50 mg nu inför förlossningen, har sänkt o kommer att höja igen när bebbe e född- Kommer oxå att få ligga kvar på BB för observation av bäbis (om den får abstinens)

Vid min andra förlossning-07 medicinerade jag inte, o det gick bra i alla fall, men vart dålig efter ca tre månader.
    Att komma in i tid o få omsorg och den bedövning man vill eller behöver är nog bra i ditt fall. Har du bett BM skirva in i journalen om din panikångest? Ev till o med diskutera igångsättning för att både du o personalen ska a koll...
    När har du BF, jag har 7 sept.
    Barn födda 96/07 och blivande trebarnsmamma: BF 7 sept-09
Svar på tråden Panikångest vid förlossning.