Jag har propavan sedan ca ett år tillbaka men använder dom nästan aldrig längre, jag fick hemska biverkningar och kräktes konstant på nätterna i ca tre veckor och jag kan fortfarande bli illamående av dom. Dessutom blir jag väldigt seg och dåsig dagen efter, känner inte att det är värt att ta dom längre. Jag har också imovane som jag fick i kombination med propavan, imovane är en insomningstablett till skillnad från propavan som ska göra att du kan sova hela natten. Den största nackdelen med imovane skulle nog vara att jag får en vidrig medicinsmak i munnen dagen efter, kan knappt dricka vatten vissa dagar för att det smakar på illa.
Atarax har jag fått utskrivet som ångestdämpande, har aldrig vart med om att jag somnat på dom, men jag tror att atarax oftast skrivs ut för lättare sömnproblem. Ska du testa utan att ha recept skulle jag nog råda att ta atarax, jag har aldrig märkt en biverkning av den och mår aldrig konstigt dagen efter till skillnad från propavane då jag kan känna mig bakis efteråt.
Men jag skulle egentligen inte råda dig att ta något av dom utan att ha pratat med en läkare!