• cilla83

Hur många städar hemma med klorin?

hur många använder klorin när dom städar hemma igentligen?

Jag har aldrig använt det men funderar om jag ska börja använda det ibland när jag storstädar toaletten!

Vart använder ni andra klorin när ni städar hemma?

• Svar på tråden Hur många städar hemma med klorin?
  • Fåret Shaun

När jag hade katt hade jag i badrum och om hon gjorde något på golvet

Undra vilken väg denna bebis kommer ut? Tror det blir via naveln
  • Trollet Ludenben

Jag har det om det är nödvändigt, till saker som inte funkar med vanligt rengöringsmedel. Annars har jag inte så skitit hemma att jag måste använda det vid storstädning. Tänk på miljön!! Toaletten blir, om man städar den regelbundet, ren även med vanliga rengöringsmedel.

• sjöberg75

Gjorde rent en gammal kristallvas me Klorin, den hade stått länge i ett skåp o var otroligt smutsig (arvegods) Men va fin den blev..

Annars är det ytterst sällan jag anv Klorin men till vita plagg/behåar, funkar skitbra!!

• cilla83

ok! Jag har en dotter som sitter för långt fram på ringen ibland ock kisset riner utan för, jag har skurat runt toan med vanligt rengöringsmedel men jag tycker fortfarande dett luktar kiss runt på toan! Finns det nått annat man kan änvända sig av tro?

• Trollet Ludenben
    cilla83 skrev 2009-08-14 07:50:46 följande:
    ok! Jag har en dotter som sitter för långt fram på ringen ibland ock kisset riner utan för, jag har skurat runt toan med vanligt rengöringsmedel men jag tycker fortfarande dett luktar kiss runt på toan! Finns det nått annat man kan änvända sig av tro?
    ja du städar toan varje dag. Vet inte hur du har men vi har duschen bredvid. Brukar spola av sitsen ofta för vi har samma problem. Det tar inte många minuter att göra. Annars tar man vanligt rengöringsmedel i en sprutflaska  och en trasa som du torkar varje dag.
  • cilla83

Trollet Ludenben skrev 2009-08-14 08:01:16 följande:

ja du städar toan varje dag. Vet inte hur du har men vi har duschen bredvid. Brukar spola av sitsen ofta för vi har samma problem. Det tar inte många minuter att göra. Annars tar man vanligt rengöringsmedel i en sprutflaska  och en trasa som du torkar varje dag.
    Jag har använt rengöringsmedel i flaska men det luktar ändå tycker jag! Städar toan titt som tätt så det har ju inte direkt grot igen. Kan man änväda ättika utspätt med vatten? Har för mig att det kan ta bort urin lukt?
  • Humlet

Har inte de där Rent Hus-damerna ättika och bakpulver till allt?
    Det skulle kanske kunna funka. Känns iallafall som om det skulle ta bort lukt.
    www.tv4.se/1.908181

cilla83 skrev 2009-08-14 08:05:21 följande:
    Trollet Ludenben skrev 2009-08-14 08:01:16 följande: Jag har använt rengöringsmedel i flaska men det luktar ändå tycker jag! Städar toan titt som tätt så det har ju inte direkt grot igen. Kan man änväda ättika utspätt med vatten? Har för mig att det kan ta bort urin lukt?
  • Trollet Ludenben
    cilla83 skrev 2009-08-14 08:05:21 följande:
    Trollet Ludenben skrev 2009-08-14 08:01:16 följande: Jag har använt rengöringsmedel i flaska men det luktar ändå tycker jag! Städar toan titt som tätt så det har ju inte direkt grot igen. Kan man änväda ättika utspätt med vatten? Har för mig att det kan ta bort urin lukt?
    ättika använder ju folk till och med för att ta bort lukt av kattpiss så det är värt ett försök. Jag har klorin hemma till nödfall men använder det sällan just för att det är en sådan miljöbov. Ättika har jag aldrig använt men ska testa det nästa gång jag känner att klorin skulle behövas för allt som kan spara miljön är värt ett försök.
  • logg81

Har nog aldrig någonsin städat med klorin. Däremot har jag använt det till kläder....

Jo... djurburar och kattlådor har jag sanerat med klorin när djuren inte funnits kvar i livet. Så för att det inte ska gro en massa bacillusker har jag låtit djursakerna stått över natten med klorin i...

Fast det är ju int direkt städning....

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
Svar på tråden Hur många städar hemma med klorin?