• Mammas pojke

MVC Barnmorskorna i Gamla Stan

La in denna på vänta barn forumet, men fick knappt nåt svar så jag försöker här med

Hoppas på många svar!

Någon här som går hos barnmorskorna i Gamla Stan (fd Munkbron)? Vad tycker ni om det stället? Bra/dåligt? Har dem läkare där? Gör man UL och allt sånt där eller nån annan stans? Hur är föräldrautbildningen? Hur är dem som arbetar där? Är dem trevliga eller snorkiga? Vill veta allt

Blir man automatiskt garanterad plats på BB Stockholm om man går på Barnmorskorna i Gamla Stan?

• Svar på tråden MVC Barnmorskorna i Gamla Stan
  • Mammas pojke

Inte en enda som har erfarenhet från fd Munkbron?????

• Geggamoja

jag tror inte att man får skriva vad man tycker om vissa barnmorskor etc. här på forumet, eftersom det blir utpekande mot dem. Man får definitivt inte nämna några namn, kanske därför ingen svarar?

• Mammas pojke

Geggamoja: Det är inte det jag undrar, jag undrar mer allmännt om själva stället. Jag trodde jag skulle få ganska många svar. Men det är tydligen ingen som går där

• Madicken

Vad tycker ni om det stället? Bra/dåligt?
    De barnmorskor jag har haft var bra.

Har dem läkare där?
    När jag gick där hade de läkare.

Gör man UL och allt sånt där eller nån annanstans?
    Senaste gången gjorde man UL vid Odenplan (läkarhuset)

Hur är föräldrautbildningen?
    Den var ok men för stor grupp (i en aula).

Hur är dem som arbetar där? Är dem trevliga eller snorkiga? Vill veta allt
    Barnmorskorna var bra men jag tyckte inte om läkarna.

Blir man automatiskt garanterad plats på BB Stockholm om man går på Barnmorskorna i Gamla Stan?
    Om man har haft en problemfri graviditet och inte tillhör någon riskgrupp (t ex väntar tvillingar)

• Mammas pojke

Madicken: Var föräldrautbildningen på Åsö Gymnasium? Var det mer en förlossningsförberedande kurs?

Nån annan som gått där som vill berätta?

• MammaR

Jag har gått hos fd Munkbron och har bara bra erfarenheter av både barnmorska och läkare och var mycket nöjd med allt.

Föräldrautbildningen var också bra och vi var nöjda även om det var en stor grupp med endast föreläsningar.

UL gjorde vi på läkarhuset vid Odenplan. Hur det fungerar med garantiplatsen på BB Stockholm vet jag inte riktigt. Vi diskuterade det med vår barnmorska med valde rätt tidigt ett annat sjukhus. Hoppas att detta hjälpte dig något.

• Giana

Om man fått plats på bb-stockholm sågår man utbildningen där och det är i stor aula, jag tyckte inte det var så givande....

lite fler svar:
    Vad tycker ni om det stället? Bra/dåligt?
    Mysigt väntrum. Gillade inte min barnmorska, men har hört andra som varit jättenöjda, byt om du inte gillar din! För min del var det skönt att kunna få plats på bb-stockholm, det var ett superställe!

Har dem läkare där?
    När jag gick där hade de läkare.

Gör man UL och allt sånt där eller nån annanstans?
    rutin UL vid v 18 och tillväxt ul görs nu vid Odenplan (läkarhuset) men de har en egen ul också i gamla stan så de kan kolla enkla saker, typ i vilket läge barnet ligger.

• Bubbelbi

Du är garanterad plats på BB-Stockholm om du förväntas ha en normal graviditet och föder efter vecka 37+0 och innan vecka 41+6. Får inte föda där om du väntar tvillingar.
    BB-Stockholm tycker jag var helt suveränt ställe och Munkbron var väl okey. Hade visserligen en lite knäpp BM men man kan ju alltid byta. De finns läkare och de flesta är bra. UL görs på Läkarhuset vid Odenplan men de har utrustning även på munkbron och kontroller kan göras v.b.

Svar på tråden MVC Barnmorskorna i Gamla Stan