• Hanna2004

Kallhäll, hur är det?

Vi ska flytta Kallhäll kanske.
    Jag vet INGENTING om Kallhäll förutom att det ligger ovanför Jakobsberg.
    Men sen då?
    Det är väldigt vackert där och det är därför vi funderar på att ta oss ditåt men hur är Kallhäll?

• Svar på tråden Kallhäll, hur är det?
  • Annapanna

Jag har inte vart där sådär jättemkt, men en av mina närmsta vänner bor där.
    Hon är uppvuxen där och har bott i samma område i hela sitt liv och säger alltid att hon kommer bli kvar, just för att hon trivs så bra.

Själv tycker jag att centrumet är trist, men så är det ju ganska nära till andra större shoppingställen.
    Närheten till vatten och grönt är ju ett jätteplus

• bagheera

Håller med AnnaPanna om centrumet, lite trist men det nödvändigaste finns där. Vill man shoppa finns andra ställen i närheten att åka till Det är ett lugnt o barnvänligt område, varvat med både lägenheter o villaområden. Var på BVC för första gången i veckan o fick ett bra intryck där.
    Bra badplatser o promenadvägar, buss o tåg funkar kanon om man inte har bil.

• Cilla R

Hej hej! Vi flyttade till Kallhäll i våras och vi trivs superbra! Som de övriga skriver så är centrumet väldigt trist, men det överlever man ju. Vi har en liten tjej på 7½ månader och det är jätte skönt att det finns många fina bra grönområden man kan promenera i.
    Har du frågor så är det bara att höra av dig

Svar på tråden Kallhäll, hur är det?