• 2SmåPrinsar

Blir tokig av spring i benen

Jag får så mycket spring i benen om kvällarna när jag är stilla. Någon mer som jag och som har något tips vad man jag göra för att minska det?

• Svar på tråden Blir tokig av spring i benen
  • kvinnan47

Det låter som du fått restling leggs. Jag har det och det kan hjälpa att ta en snabb promenad, eller göra några benrörelser som känns bra. Jag kallar det för att trötta ut benen. Hi hi. Hemskt irriterande när det är sov time.

• shoreline

gahh! jag har precis samma bekymmer! Kom runt v.20 har jag för mig om och sitter tyvärr i ännu. Jag har dessutom "spring" i handlederna på kvällarna! Helt sjukt jobbigt. Jag brukar spola iskallt vatten på handlederna och det kan hjälpa ibland.

• winterangel85

Jag brukar ta en alvedon om det kommer precis vid läggdags för att kunna komma till ro.
    Igår hade jag fruktansvärda myrkrypningar i benen och då plockade jag fram massageoljan och bad min karl massera mina ben, framförallt knäna där det är som värst för mig och det hjälpte faktiskt.. =)

• Nyponros

Jag har restless leg och har fått rådet att äta magnesium. Jag får ofta det på nätterna och kan inte sova pga det men jaghittade även en jätte bra olja att smörja in benen med på www.familjeapoteket.se som hjälper på några minuter.

• 2SmåPrinsar
    Nyponros skrev 2009-08-16 21:22:12 följande:
    Jag har restless leg och har fått rådet att äta magnesium. Jag får ofta det på nätterna och kan inte sova pga det men jaghittade även en jätte bra olja att smörja in benen med på www.familjeapoteket.se som hjälper på några minuter.
    Tack för tipset. Jag beställde oljan igår så jag hoppas den kommer idag och att den hjälper så bra som du säger.
  • Torsten76
    2SmåPrinsar skrev 2009-08-18 08:46:51 följande:
    Tack för tipset. Jag beställde oljan igår så jag hoppas den kommer idag och att den hjälper så bra som du säger.
    Jag har samma problem, alltid när jag ska sova...otroligt irriterande.

Hoppas att du uppdaterar tråden när du fått oljan, så att vi får ännu ett utlåtande om det hjälper även för dig?
  • 2SmåPrinsar
    Torsten76 skrev 2009-08-18 10:31:48 följande:
    Jag har samma problem, alltid när jag ska sova...otroligt irriterande.Hoppas att du uppdaterar tråden när du fått oljan, så att vi får ännu ett utlåtande om det hjälper även för dig?
    Jag lovar att uppdatera så fort jag vet om den hjälper. :)
  • Sofie 82

Jag väntar oxå med spänning på resultatet, har samma problem och det är såååå jobbigt! Lycka till!

• 2SmåPrinsar

Tack för tipset "Nyponros"!!

Jag var på hundkurs i nästan två timmar igår kväll och tog oljan så fort jag kom hem. Gissa vad??? Jag kände INGET i benen varken igår kväll eller inatt. Bästa natten på ett bra tag!

JAG REKOMMENDERAR VERKLIGEN
    DR. HAUSCHKA´S ROSEMARY LEG AND ARM TONER!!!!

www.familjeapoteket.se/web/Resa/Livsstil/Pa_resan/Dr_Hauschka_Arm_och_bentoner-245.aspx

Vilket bra ställe att handla på dessutom. Jag beställde i måndags eftermiddag och fick det med posten i brevlådan igår.

• Torsten76

Sådär! Nu har jag också beställt!
    Känner att jag håller på att bli galen på springet i benen. Hoppas att oljan fungerar på mig också!

Va skönt att det fungerade för dig också Bebis05!

Svar på tråden Blir tokig av spring i benen