• miliasmamma

När är rusningstrafiken värst i Stockholm?

Vi ska flyga från Arlanda vid 9:50 på en måndag och har tänkt sova hos en bekant i Hägersten innan vi åker. Vi måste checka in senast 8:50, innan det ska vi ha parkerat bilen och tagit oss till flygplatsen (från Benstockens parkering).

Förra gången vi parkerade vid benstocken tog det oss nog 5-10 minuter innan bussen kom och sedan en restid på ca 10-15 minuter in till terminalen. (rätta mig om jag har fel? sov på Rest and fly den natten så tänkte inte direkt på tiderna)

Vi behöver nog alltså ca en halvtimme på oss för att parkera och komma in till flygplatsen. Kan vara skönt om man siktar in sig att vara på flygplatsen vid 8.

Här nere tar det bara ca 30-40 minuter att köra 5 mil, men om vi skulle åka vid halv 7 så gissar jag på att det är en del trafik ute. Eller?

Funderar på att boka en natt på hotell även denna natt, för att slippa stressa på morgonen och vara nervös för att inte hinna :) Eller det kanske inte är några problem med trafiken vid den tiden på morgonen?

• Svar på tråden När är rusningstrafiken värst i Stockholm?
  • prinsesstårtan

har bott i hägersten i många år och när jag har åkt till arlanda så brukar jag åka 2 timmar innan jag skall vara där. ( har dock fått skjuts så lägg till parkeringstid)
    Dock så ska ni åka i värsta rusningen så jag skulle nog lägga på ca 30 min trots att köerna brukar gå åt andra hållet..

• miliasmamma

Låter som det får bli en natt på hotell istället, har inte så stor lust att gå upp vid 4 på morgonen för att hinna med allting :) Tack för hjälpen..

• prinsesstårtan

jag kanske tar till lite i överkant men det är lite så jag är när jag skall ut och resa ( vill ju inte riskera att komma försent)

• miliasmamma

Ja, men hellre det än att stressa. Har bokat in en natt på Arlanda Hotellby i alla fall, har hört att det ska vara lite slitet, men en natt ska man nog stå ut :)

Svar på tråden När är rusningstrafiken värst i Stockholm?