• Pape

Gravid-underklader?

Hej hej!
    Jag undrar nar det ar normalt att borja med trosor som ar tillverkade for gravida magar? Jag har inte speciellt stor mage precis ( ar i V.22) men tycker anda att mina resor pa trosorna spanner in i magen.
    Hur kanner ni det? Nar borjade ni anvanda "gravidtrosor"?
    Kram! Anna

• Svar på tråden Gravid-underklader?
  • pannkaka

Jag köpte två par kanske v 15 eller så. Jag har använt dem när jag typ inte vill visa några kanter genom klänning/byxor. Annars har mina vanliga bomullstrosor funkat bra. Tycker inte det finns någon anledning att köpa några egentligen, önskar att jag lagt pengar på annat.

• Alvi

Inte alls, de gamla vanliga jag hade (och fortfarande har) funkade utmärkt...

• Realmilla

Testa Hipstertrosor de sitter ju under magen...och man slipper använda fruktansvärda mamma trosor.

• MiaMitisen

jag älskar mina mammatrosor. =) kommer lätt använda dom efter graviditeten me. dock endast när jag e hemma i myskläder. =)

• Trollet 78

jag köpte två par mammatrosor när jag var i v.28 eller 29 och tycker det ger ett skönt stöd för magen men jag kan säga att jag bara använt dom 3 ggr och det är för att det är vanliga nertill- dvs inte string... tänkte när jag köpte dom att det nog är bra med vanliga plus att det var halva priset på reapriset (kanske den största anledningen till att jag valde dom) men guuuu vad fel jag hade, det borde jag väl räknat ut med lilltån eftersom jag alltid annars har string för jag tycker vanliga är obekväma. så mitt råd är att köpa mammatrosor med eller utan string beroende på vad du använder i vanliga fall, strunta i priset! det skulle jag gjort...

• Havsjungfrun

Jag köpte den låga varianten så fort de andra började klämma för mycket i ca. v. 18. Vill inte ha den höga varianten, det räcker med de höga mammabyxorna.

• Dixie

Jag använde aldrig mammatrosor - det fungerade bra med mina vanliga, bäst med hipstermodell, för de hamnade ju under magen

• Röd ros

Jag använder hipsters modeller. Tycker de är finare och väldigt bekväma.

• Mumin

Tips till er som gillar string:
    Jag använder string för det mesta och avskyr stora mammatrosor, vill inte att de ska gå över magen. Förra graviditeten köpte jag massor med jättebilliga, slappa och en storlek för stora stringtrosor på HM (sådana 3 för 50 kr som ligger i backar ni vet) och de var såååå sköna. Slängde rubbet efter graviditeten och ska snart ut och leta nya.

(Trollet78, jag köpte också 3 par vanliga mammatrosor förra gången och använde dem bara för att jättebindan skulle sitta på plats efter förlossningen )

Förresten, en gång hamnade jag i en ilsken debatt på en annan sajt angående string och sexighet vid graviditet. Många tjejer var upprörda och tyckte det var löjligt att man hade string när man var gravid, att det var fånigt att sexa till sig. Men alla stringtrosor är ju inte sexiga, i alla fall inte alla de urvättade bomullsbrallor jag kör med! Jag använder endast string av bekvämlighetskäl, vill jag sexa till det så har jag ju kanske spets-string och annat.
    Mintgröna, slappa och stora stringisar nästan helt dolda av en stor magen är väl kanske inte höjden av sexighet .

• Botilda

Och varför skulle man inte få ha sexiga underkläder som gravid? Vill man vara sexig bara för att bli gravid eller hur tänker de som säger så? Jag fattar inte varför det bara finns gravidunderkläder i svart och vitt och utan spets. Har någon av er hittat något annat?

(btw, i vanliga fall använder jag alltid string, men inte för att vara sexig utan för att de är skönast på min kropp.)

• MotherOfTwo

Jag har gravidtrosor från Lindex. Den stora modellen och dom är svarta med spets. Jättesköna. Möjligtvis något osexiga pga av storleken, men sexigast är man väl ändå utan eller???? ;)

• Adagio

Hej alla!

BHar då? Jag har sådana problem, brösten har växt en del och blivit så tunga att mina gamla BH-ar inte längre håller upp. Nu har jag gått i en stadig sport-BH, men det känns ju lite trist och oformligt. I en gravid-tidning jag köpte tipsade de om att man kunde köpa billiga stöd-BHar från Apoteket, sådana som används vid bröstoperationer. Har någon testat dem? Eller är det någon som lagt ner pengar på riktiga gravid-BHar?

• Botilda

Har köpt riktiga gravidbehåar (på rea). De är smidigare än sportbehåar eftersom de är sydda för att följa med lite när brösten växer men ändå stödja. Jag har däremot inte provat Apotekets. Sen tror jag nog man kan köra med amningsbehå redan innan man ammar, de är ju också sydda för att stötta bröst som förändrar sig. Känns aningen mer ekonomiskt...

• Havanna

Jag ångrar inte en sekund att jag köpte mamma-trosor. Jag har den låga varianten som finns på Lindex, ser precis ut som vanliga, vara att det är såå mycket bättre passform och mer stretch i dom! Dom kan jag verkligen rekommendera, 49 kr st. Jag köpte 2 par och det har räckt (mkt tvättning men....).

//Havanna v 37 (tvillingar)

• meesa

Håller med Havanna. Har också köpt den låga varianten på Lindex och de är verkligen KANON-sköna!!! För övrigt kör jag med stora hipstersmodeller, mestadels från KappAhl, vill inte heller ha de där mammatrosorna som går upp över magen.
    BH har jag dock varit tvungen att inverstera i. Mina bröst var stora och tunga redan innan, och de är inte precis mindre nu.. Köpte en svart och en vit spetsBh från XCLNT på KappAhl som jag har när jag har urringat på mig, ananrs kör jag med de bekväma sporttoparna..

• Pape

Jag ska nog ta och kolla upp de dar laga trosorna fran Lindex minsann! De later idealiska! Tack sa mycket! Kram!

• 4barnsMom

Jag har hittat en inte så sexig favorit.. HM mama, svarta med elastan i så de sitter som gjutna! Perfekt för att få HM mamajeans att fastna kvar o sitta uppe, de vill bara glida ner... Sen har jag de låga från lindex med. Mest när man ska på koll eller har låga byxor, inte så snyggt när trosan tittar upp...

• dada67

ang BH:
    Testa en skön micro-stretch från la redoute, kostar 150- för 2, svart och vit, har dom jämt, inte en bygel inte en söm som klämmer, de räcker som stöd för mig (från b till c-kupa). Kallas för bh-topp under linnen och toppar

www.laredoute.se/

Svar på tråden Gravid-underklader?