• glory123

mascara?!

jag tror starkt på att hur mascaran passar en nästan helt beror på vad för slags ögonfransar man har. Detta innebär att på en viss person kan en mascara vara helt perfekt medan den på en annan bara blir klumpar.
    Jag har inte jätteljusa ögonfransar, men inte mörka heller....mitt hår är typ mörkblondt. De är korta och ganska raka...

Nu skulle jag vilja höra om någon med liknande ögonfransar kan tipsa om en bra mascara???? en mascara som kanske förlänger och ger volym.
    vilka märken är bäst? kollade lancome på åhlens idag, men de såg så smuliga och torra ut...
    vill jättegärna ha tips!

sen undrar jag också vad ni anser om Yves Rochers produkter...köpte en kräm idag som ska matta ut huden...vet inte än om den funkar...

• Svar på tråden mascara?!
  • turia

jag använder en från makeup store. tät borste
    annars isadoras: som passar för de som e lite känsliga, har linser o så..hyperallergic tror ja den heter

• Synthfarsan

*lånar knapp*
    (EJ synthfarsan som skriver! :)

Jag rekommenderar Helena Rubinstein; den som är till för att få mer volym. Den är super!

• Helajni

Yves Rocher - köper en del grejor därifrån, DERAS mascaror brukar dock inte vara bra... Hudkrämer o sånt brukar vara ok.

Jag tycker Max Factor "2000 calorie" är en bra, prisvärd mascara. Hade "Hypnose" eller "Hypnotic" från Lancome innan o den var jag inte alls nöjd med.

Svar på tråden mascara?!