Nattliga- insomnings- panikattacker?!
Har de senaste 2-3 veckorna nästan varje kväll/natt störts av att det känns som det kramar/stramar i bröstet på mig i samand med detta känns hjärtslagen "ansträngda" - ligger jag på vänster sida tycker jag mig känna riktigt hur det kramar och hjärtat påverkas. Oftast blir pulsen lite snabbare en stund - det gör ont ibland och känns trögt att andas ibland - blir naturligtvis jätte orolig! Var på VC - hon tog EKG & blodtryck, låg på 130/90 & EKG var ok & sa att det jag beskrev lät som tydliga symptom på panikångest. Har precis påbörjat en psykolog kontakt (p g av tidigare stressreaktion & reaktiv depression) så hon sa att du kommer säkert att bli hjälpt.
På dagarna mår jag bra, förutom att jag är trött (förstås) & grubblar MYCKET över detta. Tänk om det missat ngt (Har gjort mängder av EKG & undersökningar tidigare - men tycker ju att symtom ändra karaktär). Oxå lite orolig för mitt undertryck har legat lite på gränsen till högt vid flera mätningar - men läkarna säger att det säkert bara är för att jag är nervös.
Nu vill jag höra om era upplevelser. Fler med problem kvälls/nattetid? Etc etc. Känns alltid lite lugnande att höra om andra!