• skruttan8

Sulky? Crescent/Kronan?

Har funderingar på att köpa en sulky, vill ha nästan liggläge + att den ska vara lätt och smidig. Vilken av Crescent Compact och Kronan är lättast, någon som vet?
    Berätta gärna vad ni tycker om vagnarna ni som har eller haft eller vet något, tack!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-14 14:01
    Ps. Vad mkt dyrare Kronan sulky är, Crescent kostar ca 2.000kr och kronan 3.500kr.

• Svar på tråden Sulky? Crescent/Kronan?
  • cloudberry79

Jag har en Kronan och ångrar inte att jag satte så mycket pengar på den. Dels är den lätt och smidig att ha med sig (får plats i en liten väska), men det fulla liggläget är vad som gjorde den till ett givet val för oss. Dessutom är den snyggare

If you love me - please don't feed me!
  • mapo51

Vi har också en Kronan, men vi betalade runt 3000:- inkl frakt och regnskydd.

Vi är också nöjda med den och när vi kollade måtten ihopfälld med och utan hjul (det var det viktigaste kriteriet för oss) och då var Kronan minst.
    Väskan var en bonus.

• Charlien

Kronan varje dag i veckan och två på en söndag!!!! Extremt mkt smidigare, lättare att köra, blir oändligt mkt mindre i hopfälld mm mm. Det finns EN nackdel, Kronan är liiiite mer "vältig" bakåt om man har ett stort barn som sover i den. Dock inte tillräckligt för att verkligen välta (inte hos oss i a f) men lite att tänka på när man ska uppför trottoarer osv.

Crescent compact är VÄLDIGT tungstyrd.

• Charlien

Har haft båda i fall det inte framgick!

• skruttan8

Tack för era svar! Lutar åt en kronan, har förstått och läst på lite och den verkar vara smidigare + att liggläget är bättre på den..... men den är så DYYYR var kan jag hitta en billigare än 3.500kr, finns inga på blocket...

• cloudberry79

Den är ju relativt ny, så de flesta som har den använder den nog ännu. Tror att det kommer komma ut såna på annonsmarknaden i vinter eller till nästa sommar, då borde de första sulkyägarnas barn ha blivit för stora för att åka vagn

If you love me - please don't feed me!
  • skruttan8
    cloudberry79 skrev 2009-08-15 09:48:43 följande:
    Den är ju relativt ny, så de flesta som har den använder den nog ännu. Tror att det kommer komma ut såna på annonsmarknaden i vinter eller till nästa sommar, då borde de första sulkyägarnas barn ha blivit för stora för att åka vagn
    Ja, det har du rätt i, hoppas den börjar säljas i höst redan, tror jag avvaktar lite!!!
  • nesistas

Hej!
    Kronan är bäst! Vi har haft både duo-vagnen och köpte sulkyn i somras. Sulkyn är helt suverän! Jag röstar defintivt för en Kronan-sulky.

Svar på tråden Sulky? Crescent/Kronan?