• scrapparlotta

Lygnet-runt linser....månadslinser...vad?

Funderar på att skaffa linser istället för mina glasögon. Har använt dagslinser nu på sommaren och jag trivs jättebra med linser. Inget som är i vägen när man ska krama eller busa med ungarna, inga fläckar...man ser klarare....

Men, vilka linser är bäst/smidigast? Finns nåt som heter Dygnet-runt linser va? Dom kan man ha både natt och dag va? Ni som har det, är ni nöjda? Vad kostar det? Eller är månadslinser det bästa? Pris på det?
    Snälla, skriv för och nackdelar med bägge är ni gulliga.....

• Svar på tråden Lygnet-runt linser....månadslinser...vad?
  • Thaleia

Jag har månadslinser och min man har dagslinser. Han trivs med sina och jag trivs med mina, så det kanske är en smaksak?

• skorpionen80

Jag tycker det är jätteskönt med dygnet-runt-linser. Man slipper tänka på att man ska ta ut dem, de funkar heeeeeela dagen och du behöver inte oroa dig för att ögonen ska bli torra framåt kvällen.

• carola1977
    skorpionen80 skrev 2009-08-14 16:45:39 följande:
    Jag tycker det är jätteskönt med dygnet-runt-linser. Man slipper tänka på att man ska ta ut dem, de funkar heeeeeela dagen och du behöver inte oroa dig för att ögonen ska bli torra framåt kvällen.
    Är det inte dyrare? Jag har månadslinser och tycker att det fungerar bra. Tror det kostar runt 1000:- för ett halvår inklusive vätska och undersökning.
  • skorpionen80
    carola1977 skrev 2009-08-14 16:46:55 följande:
    Är det inte dyrare? Jag har månadslinser och tycker att det fungerar bra. Tror det kostar runt 1000:- för ett halvår inklusive vätska och undersökning.
    Jo, det är det, men säkert beroende på vilka man har också. Här är dessa jag brukar köpa: www.pricerunner.se/f/334/Kontaktlinser&other_hits=140%3Apure+vision%3B%3B%3B16&q=pure+vision&ref=redirect
Svar på tråden Lygnet-runt linser....månadslinser...vad?