• atten

Ikea Hemnes svart säng

Vi överväger att köpa en svart Hemnes säng från Ikea. Har någon den och vad tycker ni om den isf? Den är ju i massivt trä och borde ju rimligtvis vara lite bättre än vita Hemnes som inte är massiv. Men håller färgen eller lossnar den efter ett tag?

Mamma åt Zacharias
  • Svar på tråden Ikea Hemnes svart säng
  • Jamieolivia

Vi har haft vår i två år och färgen lossnar inte. Vi är supernöjda med den. Börjat knarra lite när man är lite "vild" i sängen, men det tror jag beror på att man borde skruva till skruvarna lite efter ett tag vvilket vi varit för lata för att göra...hehehe...
    Som sagt, den är snygg och mycket bra.

• RuNdOmMaGeN

Vi är nöjda med våran! Har byrå i samma serie också. Färgen håller sig fin men på byrån råkade vi göra ett hack och då syns det ju direkt, men det är ju lätt att bättra i med lite färg eller en svart penna! Håller dock med ovanstående om att möblerna inte är så väldigt stabila, speciellt efter flytt.

• Mor Ko

Hej, jag har också tänkt köpa en svart hemnes säng MEN en fråga..
    Vad ska jag ha för garderob? Alltså jag menar, garderoben skall helst matcha i sovrummet tillsammans med hemnes sängen..

Vad har ni?

~Älska~Glömma~Förlåta~
  • atten

Jag kan bara svara på vad vi har tänkt köpa för garderober och det är PAX Birkeland i vitt också från Ikea. Vårt sovrum ska gå i rött, vitt och svart. Om det blir bra sen återstår att se, men det hoppas vi ju! Det finns ju Hemnes garderob också, men jag gillar inte riktigt den då den bara har en klädstång och en/två (minns inte) hyllor, jag vill ha fler hyllor och inte så mycket klädstång. Dessutom är Hemnes-garderoben inte speciellt hög. Men det finns visst också PAX Hemnes i samma svarta färg som sängen. Jag tycker dock att det blir för mörkt med flera stora, svarta garderober och svart säng.

Mamma åt Zacharias
  • Mor Ko

Jag har kollat lite runt och tycker kanske att det kan vara lite för mycket svartbrun i sovrummet men om man målar väggen i annat nyans än vitt så kanske det kan vara häftigt... eller vad tror ni?

~Älska~Glömma~Förlåta~
  • atten

Mor Ko: det kan säkert funka med annan färg på väggarna och mycket svart/brunt. kan tänka mig att någon stark färg (typ orange, gult, klarblått)kunde funka bra med hemnes svart. det beror ju lite på hurudan ljussättning man vill ha också. jag gillar ljust så jag väljer gärna ljusa färger. i sovrummet ska vi ha vit bröstpanel, vinröda (ganska ljusa ändå) tapeter på övre delen av väggarna och sen hemnes säng+nattduksbord i svart och övriga möbler i vitt. förstår kan man ju aldrig vara helt säker på hur det ser ut sen, men vi tror att det ska bli bra såhär .

Mamma åt Zacharias
  • atten

ja, sen ska vi ha svart gardinstång för att matcha det svarta i sängen. sängöverkast oklart än, likaså mattor, om vi alls ska ha några såna. gardiner i vitt.

Mamma åt Zacharias
  • Tant Groda

Vi har en hemnes säng som vi har haft i 4,5 år och den är hur bra som helst

Svar på tråden Ikea Hemnes svart säng