• Anonym (Tuttfia..)

Vet inte min BH-storlek..

Exakt hur vet man egentligen vad man har för BH-storlek? Känns ruskigt pinsamt att vara 24 år och ännu inte riktigt fattat vad sjutton man har för storlek.. {#lang_emotions_embarassed} Sitter jag på internet och ska beställa underkläder är detta jättesvårt.

Jag har inget måttband hemma. 

Jag har några BH:ar i storlek 75 A, men ibland känns de för trånga, ibland för lösa. 
    Ibland känns kupan för liten och ibland för stor. 

70 A är för litet. Och 75B känns ibland för stort..  

• Svar på tråden Vet inte min BH-storlek..
  • Cornellia

Storleken varierar beroende på märke, så det man måste göra är helt enkelt att prova vilken storlek och modell som passar.

• Anonym

Men kan du inte gå till en underklädesbutik och få hjälp med att få rätt storlek?

• Anonym (Tuttfia..)
    Anonym skrev 2009-08-14 17:01:50 följande:
     Men kan du inte gå till en underklädesbutik och få hjälp med att få rätt storlek?
    Finns inte några sådana i närheten, då får jag åka några mil..
  • Anonym (Tuttfia..)
    Cornellia skrev 2009-08-14 16:59:48 följande:
    Storleken varierar beroende på märke, så det man måste göra är helt enkelt att prova vilken storlek och modell som passar.
    märker det {#lang_emotions_undecided}
  • Anonym (inget problem)

Gå in i en underklädesaffär (tex Twilfit) så kan de hjälpa till att mäta dig. De vet precis hur man gör och är vana vid denna fråga. Min vän gick in som en 80A och kom ut som en 70 D - det kanske ovanligt men jag måste säga att hennes figur ser MYCKET bättre ut med rätt BH-storlek.

• BabeGrl

Skämns inte ca 80% av tjejer/kvinnor vet inte vilken BH storlek dem har, de flesta tror sig veta vilken storlek men är oftast fel.

Såg ett tv-program för många år sedan där just Oprah tog upp detta hur många som egentligen har fel BH storlek. Självaste Oprah hade fel och där hade hon gått och köpt fel storlet i flera år.

Inhandla dig ett måttband och mät under bysten / precis över bysten där det står ut som mest. Gå in på tex Ellos.se eller någon annan sida eller kan du t.o.m gå in på Lindex och fråga efter måttband och mäta dig.. Det finns skyltar vid BH hyllorna hur man mäter för att få fram just sin BH storlek.

Visst sedan kan det bero på vilka märken man handlar osv när det gäller just kupan, men oftast så är dem ganska så lika.
    Jag har tyvärr problem med att jag har för stor byst så jag hittar oftast inte min storlek när jag går tex till H&M etc, när jag väl hittar en BH som sitter perfekt brukar jag köpa 2-3 st på en gång så jag har.

Lycka till...

Children Are Our World
  • Anonym (fel)

fast alltid då jag mäter så blir det fel, det där med att räkna ut på ellos sida genom att ta mått under och mitt över bysten och sen räkna ut ett tal är helt värdelöst, enligt ellos ska jag ha 75B, min byst går verkligen inte i en 75B.
    Har istället gått iväg och fått hjälp på en underklädesbutik och jag har storlek 75E.

Stooooor skillnad från en 75B med andra ord. Men enligt uträkningen så är det det jag ska klämma mig i.

• Anonym (mq)

en 75A har större kupstorlek än en 70A. så passar den runt om med 70 så testa 70B.

• hewa

Jag har läst olika, på vissa ställen står det att man ska mäta utan bh och på andra att man ska mäta med en ovadderad, icke-push up bh på sig. Men jag brukar ändå få fel storlek i sådana mätningar. Jag ligger runt 70 B-70 C beroende på modell.

Senast jag köpte bh var på Victorias secret och där möttes jag alltid av kvinnor med måttbandet i högsta hugg. De skulle prompt mäta och lyckades få mig till en 75:a. Det var inte helt enkelt att övertala dem om att den satt för löst

En kvinna i en underklädesbutik sa en gång att oftast gör man felet att man har för stor vidd och för liten kupa. Och på mig stämde det för på den tiden hade jag 75-80 i vidd och de satt väl sådär. Blev mycket bättre när jag vågade gå ner till 70.

• Anonym (Tuttfia..)

Jag beställde nu i 75A. Det är ju majoiteten av det jag har.
    Med lite tur sitter dom rätt. Men det är väldigt konstigt det där hur det kan variera.

Jag får en nu nästa vecka, sedan kommer den andra vecka 38.
    Skulle den v. 34 vara för liten / stor, får jag ringa H&M och ändra.

Där har jag handlat förut. Och det är så olika..
    En BH är lite större, den andra är mindre.

Men tuttarna blir snygga, i push-up.

Usch, vill dock ha lite större än A. Känns som om jag vill beställa B för att öka mitt självförtroende lite.

• Anonym (Tuttfia..)
    Anonym (mq) skrev 2009-08-14 17:19:10 följande:
    en 75A har större kupstorlek än en 70A. så passar den runt om med 70 så testa 70B.
    är det så? isf känns det skönt att vara 75A då
  • Anonym (Tuttfia..)

Jag sa en gång till en kompis att jag var A-kupa.. och hon bara stirrade på mig och sa att "nej, det är du inte alls det. Du är en B.." Men jag har inte hittat min BH med B ännu.

Jag hare tidigare inte unnat mig underkläder, när jag levde ihop med sonens pappa.
    Jag unnade mig sällan något då.

Nu har jag separerat och gett mig sjutton på att jag ska ha en helt ny garderob med underkläder. Det är väl därför det är en extra stor djungel för mig.

• Anonym

70B är ungefär lika stor i kupan som en 75A, bara att den är tajtare runt om. Så det kanske hade varit något? Låter bättre med 70B än 75A också eftersom du ville ha större ju

• Anonym (stoppobelägg)

Stopp och belägg.
    Jag testade säker ca 30 olika behåer, olika märken, lite olika storlekar (hjälpt av försäljaren) och olika passformer innan jag fann en som jag tyckte var skön. Efter det har jag utgått ifrån att det är värt pengarna att gå till en proffessionell och få en bh som sitter perfekt (inte känns) och lyfter och formar rätt. Skall Du alltså unna Dig något - unna dig den proffessionella hjälpen. Det verkar Du vara värd med tanke på historien.

Köp hellre en perfekt än tre halvtaskiga. Vårda den ömt och Du kan ha den i "evigheter".

Lycka till!

• Anonym (Tuttfia..)
    Anonym skrev 2009-08-14 17:28:40 följande:
    70B är ungefär lika stor i kupan som en 75A, bara att den är tajtare runt om. Så det kanske hade varit något? Låter bättre med 70B än 75A också eftersom du ville ha större ju
    haha, smal och större tuttar
    Anonym (stoppobelägg) skrev 2009-08-14 17:36:17 följande:
    Stopp och belägg.Jag testade säker ca 30 olika behåer, olika märken, lite olika storlekar (hjälpt av försäljaren) och olika passformer innan jag fann en som jag tyckte var skön. Efter det har jag utgått ifrån att det är värt pengarna att gå till en proffessionell och få en bh som sitter perfekt (inte känns) och lyfter och formar rätt. Skall Du alltså unna Dig något - unna dig den proffessionella hjälpen. Det verkar Du vara värd med tanke på historien. Köp hellre en perfekt än tre halvtaskiga. Vårda den ömt och Du kan ha den i "evigheter".Lycka till!
    tyvärr har jag inte råd att lägga ut stora summor på en BH.
    Ensamstående mamma, som snart ska börja plugga.

Att bara ha en ny BH betyder mycket.
    Under det halvåret som jag varit ensamstående har jag köpt 4 BH:ar.
    Det är mer än vad jag gjort på fyra år.

Snart kommer två till hem till mig.
  • hewa

På den tiden det begav sig firade jag tentorna med att köpa en ny BH

Anonym (Tuttfia..) skrev 2009-08-14 17:44:44 följande:

tyvärr har jag inte råd att lägga ut stora summor på en BH. Ensamstående mamma, som snart ska börja plugga.
  • Anonym (Tuttfia..)
    hewa skrev 2009-08-14 17:57:03 följande:
    På den tiden det begav sig firade jag tentorna med att köpa en ny BH Anonym (Tuttfia..) skrev 2009-08-14 17:44:44 följande:
    Jag kanske får göra så
Svar på tråden Vet inte min BH-storlek..