• Coriander

Pengar i bröllopspresent - hur mkt?

Om någon vecka ska jag resa bort på bröllop.. brudparet har önskat sig (som så många andra par) pengar till bröllopsresan. Jag har inte en susning på hur mycket man bör ge!

Jag känner bruden sedan 10 år tillbaka i tiden, men vi har väl inte varit sådär supertighta de senaste åren. Har själv lite ont om pengar, eftersom jag studerar och mina resekostnaderna uppgår till ca 2000 kronor för detta bröllop. Vill inte skämma ut mig genom att ge en för futtig summa, men vill inte heller ge en summa som känns obekvämt stor.

Vad skulle ni ge? Är 1000 kronor för mycket, men 500 kronor för litet?

• Svar på tråden Pengar i bröllopspresent - hur mkt?
  • Karisma

Vi gav 500kr till en av mina närmsta vänner. Är fl och hade inte råd med mer. De fick sin bröllopsresa och var glad över vilken summa de än fick.

Så det beror nog lite på brudparet vad de tycker.

/K

• Bubblan83

Om du hade köpt en present vad hade du lagt ut på den? Jag skulle nog inte ge mer än vad jag har råd med.

BF 17 november 2009
  • Sofiero

Tänk dej att det är en present du ska ge; t.ex. den gamla hederliga hushållsassistenten, kolla ut nån bra och ge sen värdet i kontanter istället. Alltså ge samma värde som du kunnat tänka dej att köpa present för. Sen så är det ju tanken som räknas. Inte meningen att du ska gå bakåt bara för att en vän gifter sej.

• Sofiero

Bubblan83, är vi själsfränder?? Samma budskap exakt samma tid

• Gliimma

Det beror ju helt och hållet på vad man har för en relation. Jag har några rätt bra vänner som jag känt i många år men som man kanske inte umgås så jättemycket med nu sen jag fick barn för 3 år sen (dom har inga barn).