• Fisk i en skål

Bo i lgnhet & köpa stuga?..Eller köpa hus och vara utan stuga?=)

Vi har varit på jakt efter hus/villa länge...Har varit och tittat på MÅNGA MÅNGA hus men aldrig fastnat för ngt!..

Vi bor i en superbra lägenhet på 100 kvm,med tvättstuga,2 toaletter,stort kök osv...
    Trivs superbra!
    Nu har vi kommit på att vi kanske ska köpa en sommarstuga istället och behålla lgnheten!...
    Vi har hittat en jättefin stuga på 45 kvm(1 rum å kök) med toalett,dusch,varmvatten,2 kaminer,kyl&frys,
    1 lekstuga
    2 gäststugor à 30 kvm med toa,dusch och kamin i bägge stugorna...
    1 skoterförråd
    Båtplats
    Och tomten är på 3000 kvm..
    Utgångspriset för stugan är 475 0000
    Vad tror ni om det?=)...
    Hur skulle ni göra?
  • Svar på tråden Bo i lgnhet & köpa stuga?..Eller köpa hus och vara utan stuga?=)
  • Anna Panna

Låter som ett jättebra alterantiv. Är det långt till stugan? Det är ju en fördel om man kan utnyttja den ofta..............

• Fisk i en skål

Det är bara 2 mil emellan lgnheten och stugan=)

• Anna Panna

Det är ju ingenting, då kan ni ju åka dit en kväll om ni känner för det och över helgen är ju inga som helst problem året runt.
    Jag tror nog att det är ett jättebra alternativ eftersom ni trivs så bra i lägenheten!!! Låter spännande!

• Minirai

tänk på att i stugan är det alltid saker att fixa med och kanske inte alltid så avslppnande som man kan önska. är det inte roligare att hyra stuga då man vill komma iväg? någon annan får fixa istället. jag tror att sommarstugor kan bli svårsålda framöver när räntor går upp. fast å andra sidan... är det bara två mil till centrum där jag får för mig att ni bor nu kankske det blir så att ni bygger nytt hus, precis som ni vill ha det, på tomten istället?

• Fisk i en skål

Vi bor 2½ mil från centrum..Stugan ligger lite i skogen,så det är 2 mil till stugan..och 2 mil från stugan till centrum...så det skulle vara helt perfekt för oss=)

• Famlan

Jag skulle satsa på att köpa stugan.
    Jag och maken har faktiskt funderat på samma sak.
    Dvs bo kvar i lägenhet(HR) och köpa en sommarbostad med åretruntstandard.

• Fisk i en skål

Tror nog det blir stugan för oss!..

Är ju förjädra lättsamt å bo i lgnhet...man slipper snöskottning,soptömning,hämta posten osv...
    Och till stugan åker man då man vill slappna av ordentligt.....Känns som det är ngt för oss=)...
  • mm m

Jag skulle ha valt hus.

Kan det vara etta alternativ att köpa stugan och inreda till åretruntboende.

Är mycket jobb med en stuga också, om dee är det ni vill komma ifrån med att bo kvar i lägenheten

• Fisk i en skål

Stugan har använts som åretrunt boende!

Och är helt nyrenoverad....Så det är inget jobb på själva stugan och byggnaderna runt om kring!..
    Självklart kommer det till arbete som gräsklippning och snöskottning där också!...
    Men endast de gånger man är där...
    Vi är nog lite av lägenhetsmänniskor...tror vi=)...
  • la dolce vita

Hade definitivt kört på lgh + stuga! Vi bor i lgh och har fyra mil till stugan, och det är miljöombytet jag lockas av. Det är så skönt att kunna åka dit precis när man vill och bara njuta.

• hella82

jag har alltid tänkt att jag ska bo i lägenhet i stan, och ha en stuga i skärgården...men så köpte vi radhus förra sommaren, när min son var 6 månader. heeelt underbart! ångrar mig inte en sekund! så skönt att bara kunna öppna dörren och släppa ut honom. det står som 4 radhus i en rektangel, i mitten är det bara en lekpark/innergård och mot baksidan har vi en stoooor altan och sen gräsmatta, en häck och bakom den en gång/cykelväg. så det är väldigt lugna omgivningar. jag älskar att bo såhär. det är liv och rörelse, man ser lite folk (som när man bor i lägenhet), men har ändå en egen tomt och ett HUS att pyssla om!

men ni verkar ju ha en underbar lägenhet..så det låter lockande med stugan

melker 080101
  • Fisk i en skål

Vi är helt inne på stuga nu..

Är så less att titta på hus,vi hittar inget som vi har råd med.
    och när vi väl hittar ett som vi har råd med så är det fallfärdigt!!
    Stugan som jag nämnde förrut gick upp över 1 miljon...Och det vill jag INTE betala för en stuga...Det är vad vi tänkt betala för ett hus=)...
    Men nu ikväll har vi kollat på en annan stuga..På 50 kvm,med 1 sovrum,vardagsrum med STOOOOOR öppen spis och kök... Uthus med bastu och gästrum..
    Dock ingen el och inget vatten...och tomt på 4000 kvm...
    Priset för det är 100 000 tusen....och jag älskade verkligen stället..
    det har varit ute länge och inga bud än så länge..så man kanske kan få det ännu billigare om man har tur=)
  • anhna

Vi har gjort precis det du skriver om, vi bor centralt i en lägenhet och har köpt ett fritidshus! Jag tycker man får det absolut bästa av två världar så jag tycker ni tänker helt rätt som vill köpa en stuga!

Svar på tråden Bo i lgnhet & köpa stuga?..Eller köpa hus och vara utan stuga?=)