Bo i lgnhet & köpa stuga?..Eller köpa hus och vara utan stuga?=)
Vi har varit på jakt efter hus/villa länge...Har varit och tittat på MÅNGA MÅNGA hus men aldrig fastnat för ngt!..
Vi har varit på jakt efter hus/villa länge...Har varit och tittat på MÅNGA MÅNGA hus men aldrig fastnat för ngt!..
Låter som ett jättebra alterantiv. Är det långt till stugan? Det är ju en fördel om man kan utnyttja den ofta..............
Det är bara 2 mil emellan lgnheten och stugan=)
Det är ju ingenting, då kan ni ju åka dit en kväll om ni känner för det och över helgen är ju inga som helst problem året runt.
Jag tror nog att det är ett jättebra alternativ eftersom ni trivs så bra i lägenheten!!! Låter spännande!
Tycker det låter som ett bra alternativ.
tänk på att i stugan är det alltid saker att fixa med och kanske inte alltid så avslppnande som man kan önska. är det inte roligare att hyra stuga då man vill komma iväg? någon annan får fixa istället. jag tror att sommarstugor kan bli svårsålda framöver när räntor går upp. fast å andra sidan... är det bara två mil till centrum där jag får för mig att ni bor nu kankske det blir så att ni bygger nytt hus, precis som ni vill ha det, på tomten istället?
Vi bor 2½ mil från centrum..Stugan ligger lite i skogen,så det är 2 mil till stugan..och 2 mil från stugan till centrum...så det skulle vara helt perfekt för oss=)
Jag skulle satsa på att köpa stugan.
Jag och maken har faktiskt funderat på samma sak.
Dvs bo kvar i lägenhet(HR) och köpa en sommarbostad med åretruntstandard.
Tror nog det blir stugan för oss!..
Hade nog oxå valt lägenhet o stuga.
Jag skulle ha valt hus.
Kan det vara etta alternativ att köpa stugan och inreda till åretruntboende.
Är mycket jobb med en stuga också, om dee är det ni vill komma ifrån med att bo kvar i lägenheten
Stugan har använts som åretrunt boende!
Hade definitivt kört på lgh + stuga! Vi bor i lgh och har fyra mil till stugan, och det är miljöombytet jag lockas av. Det är så skönt att kunna åka dit precis när man vill och bara njuta.
jag har alltid tänkt att jag ska bo i lägenhet i stan, och ha en stuga i skärgården...men så köpte vi radhus förra sommaren, när min son var 6 månader. heeelt underbart! ångrar mig inte en sekund! så skönt att bara kunna öppna dörren och släppa ut honom. det står som 4 radhus i en rektangel, i mitten är det bara en lekpark/innergård och mot baksidan har vi en stoooor altan och sen gräsmatta, en häck och bakom den en gång/cykelväg. så det är väldigt lugna omgivningar. jag älskar att bo såhär. det är liv och rörelse, man ser lite folk (som när man bor i lägenhet), men har ändå en egen tomt och ett HUS att pyssla om!
men ni verkar ju ha en underbar lägenhet..så det låter lockande med stugan
Vi är helt inne på stuga nu..
Vi har gjort precis det du skriver om, vi bor centralt i en lägenhet och har köpt ett fritidshus! Jag tycker man får det absolut bästa av två världar så jag tycker ni tänker helt rätt som vill köpa en stuga!