• sofiag

Tvättar ni er soptunna??

Hej!

Jag och min man har diskuterat denna lite konstiga fråga till och från och behöver nu er hjälp att få svar på frågan. Vi bor i Villa och har en vanlig grön soptunna som töms av sopbilen en gång i veckan. Vi har olika uppfattningar om man ska/bör tvätta soptunnan eller inte och skulle bli jätteglada för svar och kommentarer...

Mvh. Sofia

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tvättar ni er soptunna??
  • mammatalman

Ja det har hänt men jag borde göra det oftare.

• Champagne

Ja det har hänt .

Men min pappa är värre. Han högtryckstvättar den och vaxar den med bilvax .

• Ejin

nä fy fan.. den är ju dö äcklig.... massor med flugor jämt.... håller andan bara jag går förbi..

måste vi tvätta den nångång får mannen göra de... sånt klarar jag bara inte... bluäärkkk...

• Carr0n
    Champagne skrev 2009-08-14 21:39:46 följande:
    Ja det har hänt .Men min pappa är värre. Han högtryckstvättar den och vaxar den med bilvax .
    Hahaha!

Nä, har inte hänt.. kanske man borde spola ur den när man endå tvättar bilen?
  • flingflong
    Champagne skrev 2009-08-14 21:39:46 följande:
    Ja det har hänt . Men min pappa är värre. Han högtryckstvättar den och vaxar den med bilvax .
    *funderar*
  • Qaroliine

EN gång! Det hade legat kräftor i den i någon vecka så vi var illa tvungna!

• Snuttjulla

jaa, tycker man måste göra ren den... Annars klarar jag inte av att öppna den ens.
    Tänk själv på sommarn, rötmånad. det tar 1 dag innan kött ruttnar i värmen, om jag kastar rester, förstår hur mycket maskar, larver och annat döö-äckligt som kryper omkring däri, innan sopbilen kommer. Och tänk om de kryper ur soptunnan, finns ju gliper... *ryser äcklat* Näää, jag gör ren den ganska ofta sommarhalvåret...

• norgesessan

Röstar inte eftersom vi inte har egen, den tvättar vi såklart inte...

Men mina föräldrar har egen, den högtryckstvättas ibland, hinner den bli för skitig får dom en lapp av sopgubben. (kommer inte ihåg om det har hänt dom, men en granne fick det iallafall, nån påse som hade läckt.)

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Anova

Ska man göra sånt? Shit.. Jag har aldrig bott i villa, men har nyligen börja ta hand om mina farföräldrar som bor i villa. Har inte haft en tanke på deras soptunna.. Självklart ska jag se till att den tvättas.. (det blir ett heldagsprojekt tillsammans med min halvdemente farfar).

Tack för att ni lärde mig något nytt!!

Svar på tråden Tvättar ni er soptunna??