Isolera och inreda en övervåning?
Vad kan de kosta att isolera och inreda en övervåning på 46kvm?
Om man vill ha en toalett, och två sovrum.
Någon som vet ungefär??
Vad kan de kosta att isolera och inreda en övervåning på 46kvm?
Om man vill ha en toalett, och två sovrum.
Någon som vet ungefär??
Svårt att säga utan att ha mer förutsättningar.
Hur mycket är förberett idag t.ex.?
Vilken standard önskas?
Allt från 200 000 och uppåt.
övervåningen finns och de är förberett för toalett, och "golvet"(skivor,kommer inte på vad de heter) ligger där. Men sen är de väl inte så mycket mer...de är inte isolera vet jag.
har väl inte planerat så mycket... men lite lösa tankar om ett helkaklat badrum, parkett på hela övervåningen, ett större sovrum och ett lite mindre sovrum. Och om de får plats, lite döyta för tvrum/myshörna.
Kunde tänka mig runt 200 000:-
Har ingen erfarenhet, men jag tycker att det låter lite med 200 000. Åtminstone att RÄKNA med, ofta blir det ju dyrare än man tror. Även om ni TROR att ni kan klara er med 200 000 är det nog klokt att ha i bakhududet att det kan bli dyrare och kalkylera också med det.
Vad menar du med "badrum"? Ska det vara dusch, badkar eller bara toalett? Är det i så fall förberett också för det? Hur stort ska rummet vara? När man helrenoverar badrum är det vanligt att (mycket grovt) räknar med en kostnad på ca 100 000 för ett genomsnittligt stort badrum om man vill ha det lite finare med kakel, klinker osv.
Hur mycket ska ni göra själva? Hantverkskostnaden är ju en stor del av slutsumman om man inte bygger själv. Till badrum så måste man iofs ha fackmän till vissa grejer.