• Tandborste

Flygvärdinnedieten

Nån som prövat denna diet? Vad tyckte ni? Jaaaa jag vet att nyttig mat o motion är det bästa ;)

• Svar på tråden Flygvärdinnedieten
  • BlommyNess12

Va finns det en sån också? haha. vad går den ut på?

• Tandborste

Haha ja det finns det. Säg vilka dieter som inte finns =) Har inte satt mig in i det riktigt... Kolla på nätet. Det är en diet som flygvärdinner åt förr för att snabbt gå ner i vikt innan de skulle ut o flyga haha

• sofieplopp

www.viktvakten.se/ På den här sidan kan man hitta alla olika konstiga dieter!

Jag har testat Ryska rymddieten och tycker att den är en bra kick när man behöver lite motivation :)
    Vet också att nyttig mat och motion är det bästa men ibland så behövs det en liten puff i rätt riktning ;)

• BlommyNess12
    sofieplopp skrev 2009-08-14 22:10:11 följande:
    www.viktvakten.se/ På den här sidan kan man hitta alla olika konstiga dieter! Jag har testat Ryska rymddieten och tycker att den är en bra kick när man behöver lite motivation :) Vet också att nyttig mat och motion är det bästa men ibland så behövs det en liten puff i rätt riktning ;)
    HAHAHA "ryska rymddieten" LOL förlåt haha men det lät så jävla kul
  • sofieplopp

Ja vette fan hur dom kom på namnet men men ;)

• Sessan87
    sofieplopp skrev 2009-08-14 22:19:10 följande:
    Ja vette fan hur dom kom på namnet men men ;)
    Kände du att dieten funkade? Svårt att hålla sig till menyn? Kom vikten tillbaka när du började äta normalt efter avslutad diet?
    Håller nämligen på att forska runt bland olika dieter (till ett projekt) och jag har inte lyckats få tag i någon som har provat den här metoden, så vill du berätta lite vore det guld värt!
  • sofieplopp
    Sessan87 skrev 2009-08-14 23:18:08 följande:
    Kände du att dieten funkade? Svårt att hålla sig till menyn? Kom vikten tillbaka när du började äta normalt efter avslutad diet?Håller nämligen på att forska runt bland olika dieter (till ett projekt) och jag har inte lyckats få tag i någon som har provat den här metoden, så vill du berätta lite vore det guld värt!
    Det är den här veckan som jag kört den, från i måndags. Imorgon ska vi på kräftskiva så då blir det lite fusk men annars har jag känt att den funkat.
    Har testat nån sopp-diet en gång förut och den klarade jag bara nån dag, för att jag blev så hungrig och trött, men inte av den här.
    Har mycket att göra om dagarna och den här veckan hade jag också ett stort prov, som brukar göra att jag blir extra sötsugen men det gick bra att både plugga och skriva prov efter att ha ätit så här.
    Ingredienserna är såna jag tycker om, så det har varit lätt där. Och inget konstigt att fixa, utan väldigt lätt.
    Om vikten kommer tillbaka vet jag inte. Efter den här veckan ska jag fortsätta äta nyttigt och det gör jag oftast annars också, det är mest sötsuget jag brukar ha problem med.
    Såklart kommer nog lite vikt tillbaka men inte allt känns det som. Om man bara sköter sig sen.
    Vad är det för projekt du gör?
  • Sessan87
    sofieplopp skrev 2009-08-15 00:03:06 följande:
    Det är den här veckan som jag kört den, från i måndags. Imorgon ska vi på kräftskiva så då blir det lite fusk men annars har jag känt att den funkat. Har testat nån sopp-diet en gång förut och den klarade jag bara nån dag, för att jag blev så hungrig och trött, men inte av den här. Har mycket att göra om dagarna och den här veckan hade jag också ett stort prov, som brukar göra att jag blir extra sötsugen men det gick bra att både plugga och skriva prov efter att ha ätit så här. Ingredienserna är såna jag tycker om, så det har varit lätt där. Och inget konstigt att fixa, utan väldigt lätt. Om vikten kommer tillbaka vet jag inte. Efter den här veckan ska jag fortsätta äta nyttigt och det gör jag oftast annars också, det är mest sötsuget jag brukar ha problem med. Såklart kommer nog lite vikt tillbaka men inte allt känns det som. Om man bara sköter sig sen. Vad är det för projekt du gör?
    Okej, men jag får intrycket av att dieten inte är så svår att genomföra, med tanke på ingredienser t.ex. Har jag fattat det rätt?
    Om du vill får du hemskt gärna skicka ett PM och berätta före och eftervikten, om den var svår att genomföra. Om du gick upp något veckan efter avslutad diet osv.
    Kommer såklart inte nämna namn eller något sådant i projektet sen.
    Det är ett projekt som handlar just om dieter. Vi pratar med folk som har testat olika dieter och försöker sedan göra utvärderingar och komma fram till hur mycket deras personlighet spelade in i dieten, samt deras omgivning och tillvaro. Men vi behöver en grund för varje diet, för att veta om dieten verkligen fungerade så man kan utvärdera hur personen kände efteråt. För fungerade inte dieten får man inte ut så mycket av hur personen kände efter en "lyckad" diet, vilket säger sig självt : P
    Oj oj oj, vad rörigt skrivet det blev. Så kan det gå när man är nyvaken : )
  • Frk Svår

Jag har testat flygvärdinnedieten 2 ggr. Mest på skoj för att se om det funkade, båda gångerna har jag gått upp vikten snart igen, men det är en käck diet som funkar om man vill gå ner några kilo raskt inför en fest eller ngt liknande. Jag bytte dock ut grapefrukten mot banan (läste i Amelia att det var ok ).

Första ggn gick jag ner 3,5 kilo och andra ggn gick jag ner ca 3 kilo om jag minns rätt.

• Sessan87

Sofieplopp: Berätta gärna om du kände dig väldigt trött, sov dåligt, kanske sov bättre, om musklerna kändes svagare osv under den här veckan du har använt dig av dieten.

Svar på tråden Flygvärdinnedieten