• Anonym (dagny)

Kan inte sluta kvällsäta

Jag äter helt normalt på dagarna, men sen när jag är trött på kvällen blir det alltid att jag äter glass, mackor, fikabröd, kex..... Sen blir jag så arg på mig själv att jag inte kommer i säng. Hur bryter man en dålig vana? Varje kväll är en ebsvikelse för mig!

• Svar på tråden Kan inte sluta kvällsäta
  • lunkentuss

Jag är som du... Äter alltid (!) på kvällen. Men förösker alltid ha äpplen hemma så det äter jag nu på kvällen, skivat med kanel på Mums...! Och så har jag köpt isglassformar, så jag gör egen isglass på lihtsaft -super o ha när man blir lite sugen på kvällen

• Anonym (dagny)

Isglass på lightsaft var en bra idé! Tack!

Jag har så sabla dålig karaktär, och så blir det att om man liksom ätit lite för mycket, kan man lika gärna fortsätta äta. Å det är ju helt tvärtom - har man ätit lite för mycket borde man ju snarare inte äta något mer på kvällen...

• lunkentuss

Anonym (dagny) skrev 2009-08-14 23:53:09 följande:

Isglass på lightsaft var en bra idé! Tack! Jag har så sabla dålig karaktär, och så blir det att om man liksom ätit lite för mycket, kan man lika gärna fortsätta äta. Å det är ju helt tvärtom - har man ätit lite för mycket borde man ju snarare inte äta något mer på kvällen...
    jag är likadan, haha! Tar man EN kaka på kvällen kan man ju lika gärna käka upp glassen också usch, önskar man kunde radera det tankesättet
  • Anonym (dagny)

Stanna vid en kaka?

Närå, jag åt lite för mycket till middag, och eftersom jag hade gjort det kunde jag ju lika gärna äta tre kanelbullar framför datorn.

Det är ju galet! Som om "ja, byxorna var ju egentligen lite för dyra, och jag är nästan pank, så jag kunde ju lika gärna köpa en tröja också!" Doh!

• Anonym (Minskar i vikt)

Problemet är nog kanske att du äter för LITE på dagarna, då försöker kroppen ta igen det på kvällen. Så var det för mig, när jag började kolla och räkna på vad jag egentligen åt så var det på tok för lite dagtid.

Sedan är det viktigt att försöka bryta "instinkten" att mumsa på något framför TVn/datorn. Ät BARA vid köksbordet! Har funkat för mig, gått ner tolv kilo nu. Såklart har jag börjat äta mer frukt och grönt, och bättre mat också.

Men kolla på hur mkt du äter, ibland är det för lite, kroppen tycker att: här måste vi spara på alla kalorier som går!

Lycka till!

• Anonym (Prinsessan)

Jag äter också på kvällen :-O

Helst glass.. mums!

Svar på tråden Kan inte sluta kvällsäta