• LPJ

Glömt p-piller 2 dagar på rad...

När jag vaknade i morse hade jag en rosa flytning, det slog mig då att jag glömt ta p-piller två dagar i rad. Om man glömmer ett piller ska man ju ta de direkt när man kommer på det, även om det innebär att man tar två samtidigt. Men i mitt fall innebär det att jag då ska ta 3 samtidigt vilket låter ganska mycket.
    Jag ringde sjukvårdsupplysningen och den damen kollade fass, vilket jag själv redan gjort, suck, och sa samma sak som jag redan läst mig till. Hon tyckte att det lät mycket att ta 3 tabletter samtidigt och hennes råd var att helt sonika skippa den 3:e tabletten.
    Jag tycker det känns väldigt osäkert. Är det någon som glömt piller 2 dagar och fått besked från någon som faktiskt vet hur man gör i dessa situationer.

Ps. jag är införstådd med att jag inte har något fullgott skydd nu.

• Svar på tråden Glömt p-piller 2 dagar på rad...
  • SilverEmma

Jag har aldrig hört att man ska ta två piller om man missat ena dagen, och aboslut inte tre stycken! Jag har fått infon att om man missat en dag så tar man ett piller som vanligt när man kommer på det & fortsätter med ett piller/dag, dock ska man använda kondom vid sex för fullt skydd i en vecka.

• Rebecka75

De få gånger jag missat på det viset så har jag fått mensen andra dagen. Då tar jag helt enkelt o struntar i pillret, tar mensen o sen börjar på ny karta när mensveckan gått

• lilllaja

Jag gjorde exakt samma sak idag, upptäckte att jag missat två piller, tog alla tre i ren panik & tänkte mig inte för alls, har aldrig hört att det skulle vara farligt eller dåligt??
    Hade sex i lördags, men missade pillren onsdag & torsdag, det kan väl inte ha varit någon fara, spermierna kan väl inte överleva så pass länge så att jag behöver oroa mig för det sålänge jag ser till att skydda mig eller skippa sex i en vecka framöver??

• ML 92

Glömde ta p-piller 1-2 dagar o vaknade i morse att jag blöder ! Tacksam för svar

• Gladadamen

Jag glömde mina gestrina sön-tis kväll alltså två tabletter jag missat. Tog alla tre eftersom jag fick panik och tänkte det måste ju skydda mer. (Hade sex i söndags.) det är början på tablettkartan. Så det borde la inte vara någon fara?

Svar på tråden Glömt p-piller 2 dagar på rad...