• Moloko

Sovsäck el åkpåse

Hej,

Tjejen ska skolas in på fsk på måndag, och de sover ute i vagn. Fick tipset att ha en åkpåse som hon kan sova i, så nu är jag på jakt efter en sådan. Hon är 19 månader, hur länge kan de ligga i en åkpåse? 

ღ.?:*¨¨*:?. ♥ Clara ♥ .?:*¨¨*:?.ღ.?:*¨¨*:?. ♥ BF 13/9 ♥ .?:*¨¨*:?.ღ
  • Svar på tråden Sovsäck el åkpåse
  • La Lola

Jag skulle köpa en barnsovsäck.
    Finns bla på Jysk om du har tillgång till en sån butik.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • lövet

Jag rekommenderar att köpa en bra barnsovsäck - det finns många som är färsydda för sele om man vill kunna fästa i vagnen (typ jättestora knapphål som man sprättar upp själv om man vill). rekommenderar t.ex. vaude Twinny eller Haglöfs slumber toddler alternativt junior (men den senare har inte barnvagnsanpassning men fungerar för större barn). Kolla t.ex på www.prisjakt.nu/kategori.php för att få lite förslag på barnsäckar.
    Tycker inte att du ska köpa en jysksäck eller dylikt om barnet ska sova ute om höst och vinter utan satsa på en säck från en vanlig sovsäckstillverkare så att den ger tillräcklig isolering.

• La Lola
    lövet skrev 2009-08-15 20:52:23 följande:
    Jag rekommenderar att köpa en bra barnsovsäck - det finns många som är färsydda för sele om man vill kunna fästa i vagnen (typ jättestora knapphål som man sprättar upp själv om man vill). rekommenderar t.ex. vaude Twinny eller Haglöfs slumber toddler alternativt junior (men den senare har inte barnvagnsanpassning men fungerar för större barn). Kolla t.ex på www.prisjakt.nu/kategori.php?k=909#rparams=k=s40869905 för att få lite förslag på barnsäckar. Tycker inte att du ska köpa en jysksäck eller dylikt om barnet ska sova ute om höst och vinter utan satsa på en säck från en vanlig sovsäckstillverkare så att den ger tillräcklig isolering.
    Min äldsta sov i den från JYSK på vintern o vi bor i jämtland.
    Gick jättebra!
    Var det riktigt kallt (gränsen för utesovning går vid - 15 här) så hade hon en fleecefilt i sovsäcken.
  • lövet

Jag tänkte främst på jysks barnsovsäcker - dom är inte tjocka. Såg dock att dom även börjat med mer rejäla säckar - dom är säkert helt ok!

• La Lola
    lövet skrev 2009-08-19 10:55:10 följande:
    Jag tänkte främst på jysks barnsovsäcker - dom är inte tjocka. Såg dock att dom även börjat med mer rejäla säckar - dom är säkert helt ok!
    Ja det var en vanlig hon hade....ingen jättetjock.
Svar på tråden Sovsäck el åkpåse