• Cajsan

Lampa som ser ut som en luftballong???

Hoppas någon kan svara mig.....
    Har fått för mig att jag har sett en taklampa som ser ut som en luftballong med en liten korg under! Men nu kan jag inte hitta någon sådan någonstans!
    Någon som vet jag virrar om? Och som kanske vet vart det går att få tag på? *hoppas!*

• Svar på tråden Lampa som ser ut som en luftballong???
  • Eddan

www.bonti.se finns det en sådan barnrumslampa! Jag har också varit ute efter en sådan men tycker att just denna är lite väl dyr (1195 så om någon har sett den billigare någon annanstans så är jag också intresserad!

• Vem vet

Eddan
    Den som finns på Bonti borde du ju kunna sy.

• yaaniz

finns ju lampor på ikea som man kan sätta en liten korg under :P
    lampan på ikea kostar typ 50kr
    ris lampa tror jag dom kallas

• Cajsan

Håller med dig Eddan om att bontis är för dyr!
    Jag hade hoppats att det fanns någon annanstans oxå! (typ billigare!!!)

Annars får jag väl försöka göra som yaaniz skriver - fixa till korgen själv under en rislampa! Hade bara tänkt vara lite lat och köpa allt färdigt! (men inte till vilket pris som helst!! )

• Eddan

Vem vet: ja, jag har nog tänkt på att sy något liknande men inte kommit till skott än. Min syrra som ska ha barn om en månad har önskat sig en sådan så jag har ju lite tid på mig att fundera ut något bra.....
    Cajsan: skönt att se att det är fler än jag som är lite lata - lycka till med lampfixeriet! (Sorry att jag inkräktade i lite i din tråd ):

• Norahs mamma

Jag hade en sån!
    Åh vad kul jag tyckte det var... Alla mina barbiedockor fick åka

• Mare82

jag har sett en på hornbach... den är mest blå i färgen... kostar under 300 har jag för mig.

• Mare82

vet inte var du bor, men hornbach finns bara i malmö och göteborg.

• Cajsan

Mare82: Ahha.... tyvärr bor jag ju i Stockholm, får väl ta mig en sväng väster/söder ut?! Då vet jag ju att de iallafall fortfarande existerar!
    Om någon har sett en i Sthlm - så får ni gärna berätta vart!

• Göteborgstjej

finns bauhaus i stockholm? har för mig jag har sett där här i göteborg.

• Cajsan

Göteborgstjej: Japp! Vad bra - då ska jag kolla där! Tack,tack!

• Cajsan

Attans då.... det fanns ingen sån på Bauhaus här!!!!

NÅGON som har sett en i Sthlm-trakten????

*letar med ljus & lykta*

• Vem vet

Har för mig att jag har sett en på Bauhaus i Barkarby, men det var ett tag sedan....

• Tillififf

Haha, en sån hade jag på mitt rum när jag var barn...
    Men den är nog slängd nu

• Malin och Simon

Hihi, sån hade jag när jag var liten.. älskade den. Man kunde ju stoppa allt möjligt i "korgen" när man lekte. Eller gömma saker man inte ville att någon skulle hitta
    Nostalgi..?

• Malin och Simon

Hum.. fast min såg inte ut som den på bonti..Det var en rislampa..

• betti

Vet att det fanns i nån affär på söder förut, nånstans på renstiernas gata. Det hängde massor i skyltfönstret i alla fall.
    Men det var som sagt några månader sen jag såg det.

• Cajsan

Malin och Simon: Det är en sån jag vill ha! En rislampa med korg!

Tack för tipset betti: jag ska kolla vad det kan vara, och om dom har någon!

*ger mig ut på ny jakt*

Svar på tråden Lampa som ser ut som en luftballong???