kolsyra och gravid?
Är det någon som hört att det skulle vara farligt att dricka drycker med kolsyra i när man är gravid?
Isf vad är det som kan hända?
Är det någon som hört att det skulle vara farligt att dricka drycker med kolsyra i när man är gravid?
Isf vad är det som kan hända?
Jag har aldrig hört det, men jag hoppas givetvis inte det eftersom jag druckit mycket kolsyra..
Nej, koldioxidhalten i blodet är alltid densamma. Om den höjs jättepyttelite så blir man anfådd och andas ut koldioxiden. Höjs den lite mer så dör man.
Däremot KAN det vara så att koffeinet i t.ex. coca cola påverkar barnet negativt, men det är inte troligt.
Okej, jag har druckit litervis med cola men har hört innan att det skulle vara skadligt. Men det tycker jag att allting är så..
Många barnorskor som sägwer att man inte ska dricka så mkt läsk, men enda anledningen till det är att det är väldigt mkt socker i läsk och man kan riskera att få ett stort barn, eller om men tex har förhöjd risk att få gravdiabetes så kan man få det....
Jag drack mycket cola i början av graviditeten p.ga. att jag kräkte massor. Det enda som fick mig att sluta kräka och att släppa illamåendet var coca cola. Idag är det Loka eller Ramlösa, eller mineralvatten i sig som får min halsbränna att släppa så därför dricker jag väldigt mycket kolsyra.