• Pernellis

    Vilket är märket på...

    den bästa ögonskuggan???

    Jag använder just nu IsaDora skuggorna och tycker väl att dom är bra men det jag inte tycker är så bra är att dom blir så mycket spill från... Att det blir så mycket som man måste blåsa bort från palletten när man använt den... Vilket märke är bäst vad det gäller pressade skuggor?? Jag har även mineral skuggor i lös form men tycker att det är så krånligt med att man måste fukta penseln innan man tar på skuggan.. Jag använder nästan bara pensel när jag tar på skuggor tycker att det är lättare att få det jämt men som sagt det blir så mycket spill från det märket jag använder just nu...

    Tacksam för svar..


    Stolt mamma till Lukas f/d 041001, Robin f 050909 och Ronja 080726
  • Svar på tråden Vilket är märket på...
  • Åsa skönhetsexperten

    Hej!

    De skuggor som sitter bäst är de som innehåller mycket pigment. Då blir det inte så mycket "spill" när man applicerar. Lösa skuggor kan ju vara lite krångliga, ska man använda sådan så är det bästa att applicera med en platt, fast pensel. Istället för att fukta penseln kan du ha en bas under på ögonlocket som är lite fuktig, tex en matt flytande concealer eller foundation. Applicera skuggan innan basen hunnit torka in.

    Bra skuggor gör M.A.C cosmetics, makeup store och FACE tex. Även Urban Decays skuggor är super. (Du kan köpa på www.blush.se .)Ett annat märke som gör fantastika skuggor är Shu Uemura, (Japanskt), men tyvärr kan du inte köpa deras hudvård och smink i Sverige ännu. Vi får hoppas det dyker upp snart! Tlls dess får man handla på nätet eller passa på om man åker utomlands!

    Mvh Åsa

Svar på tråden Vilket är märket på...