när faller naveln?
när föll navelstumpen bort på era bebisar?
Min lilla Jonathan är 3 veckor och har fortfarande sin kvar, den verkar inte vilja släppa än på ett tag till.
Jag hade för mig att den skall falla av ganska tidigt.
/Anneli
när föll navelstumpen bort på era bebisar?
Min lilla Jonathan är 3 veckor och har fortfarande sin kvar, den verkar inte vilja släppa än på ett tag till.
Jag hade för mig att den skall falla av ganska tidigt.
/Anneli
Elina hade en väldig tjock navelsträng och satt kvar i 3-4 veckor... Så Jonathans kommer nog att falla bort strax.... lycka till!
Min sons satt kvar i 4 veckor tror jag, så det är nog lite olika även om det är vanligast att de faller av snabbare. Men det är säkert inget fel.
Både Moa o Jonathan tappade sina efter ca 2 veckor.
Novas trillade bort efter ca. en vecka
Sonens ramlade av efter 12 dagar.
Robin hade sin kvar i 5 veckor. Den kan börja lukta lite när densitter länge, men det är ingen fara sålänge huden runt är fin. Det tar längre tid för naveln att läka om du badar din son. Den blir blöt då. Jag tvättade Robin med tvättlapp tills han hade tappat naveln och den hade läkt ordentligt. Barn blir ju inte smutsiga så som vi.
På båda mina barn föll navelsträngstunpen efter en vecka
Min son tappade sin sträng efter 4 dagar
min dotter hade kvar sin i en månad.
min första dotters ramlade av efter 4 dagar, den andra ca en vecka. Jag tror det kan variera väldigt.
Gabriels ramlade efter milt våld och lapis behandling när han var 5 veckor.
ebbas ramlade av ca tre veckor , den torkar olika fort brara den ramlar snart av!!!
Amelies navel ramlade på 5e dagen.
Tack för alla svaren, han är inte så ovanlig då trotts allt.
Daniella tappade sin efter 12 dagar =)
Cajsa-Stinas navelsträng trillade bort efter 3 veckor och fem dagar
på bvc sa de att max sex veckor får en navelsträng sitta kvar sen måste man ta bort den med våld
Isak tappade sin när han var 3 dagar.
efter 5 dagar sen efter en v va den helt läkt
Sonen tappade sin stump när vi var på BB o gjorde PUK-testet, då var han bara 3 dagar. Skönt att den lossnade så snabbt, för jag tyckte den var lite läskig..luktade illa o varade lite..
/Bea