• Ladylie

när faller naveln?

när föll navelstumpen bort på era bebisar?

Min lilla Jonathan är 3 veckor och har fortfarande sin kvar, den verkar inte vilja släppa än på ett tag till.

Jag hade för mig att den skall falla av ganska tidigt.

/Anneli

• Svar på tråden när faller naveln?
  • Catte

Elina hade en väldig tjock navelsträng och satt kvar i 3-4 veckor... Så Jonathans kommer nog att falla bort strax.... lycka till!

• Johnna

Min sons satt kvar i 4 veckor tror jag, så det är nog lite olika även om det är vanligast att de faller av snabbare. Men det är säkert inget fel.

• Mickis74

Både Moa o Jonathan tappade sina efter ca 2 veckor.

• Helen72a

Novas trillade bort efter ca. en vecka

• Puttran

Sonens ramlade av efter 12 dagar.

• lillsmurfen

Robin hade sin kvar i 5 veckor. Den kan börja lukta lite när densitter länge, men det är ingen fara sålänge huden runt är fin. Det tar längre tid för naveln att läka om du badar din son. Den blir blöt då. Jag tvättade Robin med tvättlapp tills han hade tappat naveln och den hade läkt ordentligt. Barn blir ju inte smutsiga så som vi.

• PrincessOfIce

På båda mina barn föll navelsträngstunpen efter en vecka

• mita30

Min son tappade sin sträng efter 4 dagar

• muppen

min första dotters ramlade av efter 4 dagar, den andra ca en vecka. Jag tror det kan variera väldigt.

• Zebra

Gabriels ramlade efter milt våld och lapis behandling när han var 5 veckor.

• BebbanEbban

ebbas ramlade av ca tre veckor , den torkar olika fort brara den ramlar snart av!!!

• skidan

Amelies navel ramlade på 5e dagen.

• Ladylie

Tack för alla svaren, han är inte så ovanlig då trotts allt.

• Lotten

Daniella tappade sin efter 12 dagar =)

• aaaa

Cajsa-Stinas navelsträng trillade bort efter 3 veckor och fem dagar
    på bvc sa de att max sex veckor får en navelsträng sitta kvar sen måste man ta bort den med våld

• Vågen

Isak tappade sin när han var 3 dagar.

• Jen75

efter 5 dagar sen efter en v va den helt läkt

• Bea78

Sonen tappade sin stump när vi var på BB o gjorde PUK-testet, då var han bara 3 dagar. Skönt att den lossnade så snabbt, för jag tyckte den var lite läskig..luktade illa o varade lite..

/Bea

Svar på tråden när faller naveln?